Σημαντική διευκόλυνση στην καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων επιφέρει η υπηρεσία για την αυτόματη άντληση της φορολογικής ενημερότητας για προμηθευτές του Δημοσίου. Συγκεκριμένα στην υπηρεσία «Αποδεικτικό Φορολογικής Ενημερότητας», εντάσσονται όλο και περισσότεροι φορείς, απαλλάσσοντας τους συναλλασσόμενους με το Δημόσιο από την υποχρέωση να προσκομίζουν οι ίδιοι φορολογική ενημερότητα προκειμένου να πληρωθούν, καθώς η διαδικασία γίνεται πλέον αυτοματοποιημένα, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε ενέργεια από πλευράς του πολίτη ή της υπηρεσίας.
Διαλειτουργικότητα
Ειδικότερα, οι φορείς του Δημοσίου που λαμβάνουν μέσω διαλειτουργικότητας το αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας ανέρχονται πλέον σε 69, από 36 που ήταν το 2020. Με τον τρόπο αυτό, μέσα στο 2021 διατέθηκαν αυτοματοποιημένα περισσότερες από 340.000 φορολογικές ενημερότητες, απαλλάσσοντας τους προμηθευτές του Δημοσίου (πολίτες και επιχειρήσεις) από αντίστοιχο αριθμό επισκέψεων.
Συνεχής αύξηση χρήσης
Με βάση τη σχετική απόφαση που υπέγραψε ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και με έγκριση του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, η διαδικτυακή υπηρεσία διατίθεται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι αναγκαίες πληροφορίες της φορολογικής ενημερότητας αντλούνται από τα πληροφοριακά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Υπενθυμίζεται, ότι η υπηρεσία τέθηκε σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2020 με τη Βουλή των Ελλήνων να γίνεται ο πρώτος φορέας που την αξιοποιεί, ενώ τον Ιούνιο του ίδιου έτους ακολούθησε η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος. Η λίστα των φορέων που αξιοποιούν τη συγκεκριμένη διαδικτυακή υπηρεσία επεκτείνεται διαρκώς με την προσθήκη νέων.