Καθυστέρηση που φτάνει τους 10-12 μήνες καταγράφεται στην εξέλιξη των εργασιών κατασκευής του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή. Η καθυστέρηση αυτή στις πρόδρομες εργασίες του έργου, συμπαρασύρει με τη σειρά της και τις κύριες εργασίες στις οποίες περιλαμβάνεται η εκσκαφή της σήραγγας της γραμμής με δύο μετροπόντικες και η οποία δεν έχει ξεκινήσει ακόμα.
Οι προβλέψεις της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του έργου της γραμμής 4 του Μετρό για έναρξη της λειτουργίας του μετροπόντικα «Αθηνά» στην Κατεχάκη ,εντός του Μαΐου δεν έγιναν τελικά πραγματικότητα.
Πλέον αναμένεται η εύρεση μίας ημερομηνίας για την έναρξη των εργασιών με την παρουσία του νέου υπουργού.Σύμφωνα με σχετική απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δίνεται λοιπόν παράταση ως τις 23 Σεπτεμβρίου 2023 για την παραλαβή και έναρξη συναρμολόγησης και του δεύτερου μετροπόντικα (ο οποίος θα ονομαστεί «Νίκη» και θα ξεκινήσει από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι) και ως τις 17 Νοεμβρίο 2023 για την έναρξη λειτουργίας του.
Η πρόοδος των εργασιών στο έργο της γραμμής 4 του Μετρό (τμήμα Α’ Άλσος Βεΐκου – Γουδή) κατά τους τελευταίους μήνες έχει ως εξής, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της Ελληνικό Μετρό (όπως μετονομάστηκε η Αττικό Μετρό):
Μετατόπιση δικτύων: Στο σταθμό Άλσος Βεΐκου ξεκίνησαν εργασίες παράκαμψης δικτύων, ενώ στο σταθμό Γαλάτσι συνεχίζονται οι εργασίες παράκαμψης των δικτύων φυσικού αερίου, ΔΕΔΔΗΕ και ΕΥΔΑΠ.
Φρέαρ TBM Βεΐκου και Φρέαρ ΕΥΔΑΠ: Στο φρέαρ TBM Βεΐκου ολοκληρώθηκαν οι πάσσαλοι και πλέον είναι σε εξέλιξη του 2ου επιπέδου του ορύγματος στο νότιο τμήμα μεταξύ των πασσάλων Π44-Π93-Π100-Π152.
Παράλληλα, κατασκευάζονται τα αγκύρια του 2ου επιπέδου στους πασσάλους Π109, Π110, Π111. Το σύνολο των κατασκευασμένων αγκυρίων της 2ης σειράς στο νότιο τμήμα (τμήμα TBM) είναι 28/105.
Διαμορφώθηκε το εργοτάξιο για την κατασκευή του φρέατος ΕΥΔΑΠ επί της Λεωφόρου Βεΐκου. Μέσα στο μήνα Μάρτιο ολοκληρώθηκε η κατασκευή των πασσάλων και έχει ήδη ξεκινήσει η τοποθέτηση οργάνων Γεωμηχανικής και Δομητικής Παρακολούθησης