Μόλις μία στις 4 γυναίκες απασχολούνται στον τομέα της τεχνολογίας με μόνο το 3% εξ αυτών να αναλαμβάνει θέσεις ευθύνης και ηγεσίας.
Εκπαίδευση, ψηφιακή κατάρτιση και προβολή θετικών προτύπων οι βασικοί άξονες για την διαμόρφωση δράσεων με στόχο την ενίσχυση της εκπροσώπησης τους.
Παρόλο που έχουν γίνει σημαντικά βήματα όσον αφορά την ενημέρωση και την ενασχόληση των γυναικών στον τομέα της τεχνολογίας, τα ποσοστά τόσο των γυναικών που απασχολούνται επαγγελματικά στον κλάδο όσο και αυτών που βρίσκονται σε υψηλόβαθμες θέσεις είναι σε χαμηλά επίπεδα. Ενδεικτικά οι γυναίκες καλύπτουν μόλις το 25% των θέσεων εργασίας, ενώ μόνο το 3% εξ αυτών βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης και ηγεσίας.
Αυτό το συμπέρασμα προέκυψε στις δύο πρώτες διαδικτυακές εκδηλώσεις της πρωτοβουλίας «Women in Tech Greece» που διοργανώθηκαν από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET SA), φορέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Women in Tech Greece», με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γυναικών για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αφορούν στη σταδιοδρομία στον τομέα της τεχνολογίας.
Έμφυλο χάσμα
Μάλιστα, αυτό που επισημάνθηκε είναι, ότι αν δεν ενισχυθεί η ισότιμη συμμετοχή των γυναικών στον τομέα της τεχνολογίας, η ραγδαία αύξηση αλλά και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας που δημιουργεί η εξέλιξη της τεχνολογίας θα συντελέσει στην περαιτέρω αύξηση του ψηφιακού έμφυλου χάσματος.
Ως βασικοί άξονες δράσεων και προτάσεων που συζητήθηκαν στις εν λόγω εκδηλώσεις με στόχο την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και την συνολικότερη ενθάρρυνση των γυναικών για την ενασχόληση και την εξέλιξη τους στον τομέα της τεχνολογίας, αναδείχθηκαν τα εξής:
H προβολή θετικών γυναικείων προτύπων που διακρίνονται στις τεχνολογίες μέσω δικτύων διασυνδεσιμότητας, υποστήριξης και δράσεων mentoring, με στόχο την ενδυνάμωση κοριτσιών και νέων γυναικών.
Η εκπαίδευση και η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων από τα πρώτα σχολικά έτη και σε όλη τη διάρκεια της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης με στόχο την εξάλειψη των έμφυλων στερεοτύπων.
Η δια βίου εκπαίδευση των γυναικών με στόχο τη συνεχή κατάρτιση και εξέλιξη τους επαγγελματικά.
Η ανάπτυξη συνεργειών ανάμεσα στην Πολιτεία, στην αγορά εργασίας και στην κοινωνία των πολιτών για κοινές πρωτοβουλίες και δράσεις με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για την ισότιμη πρόσβαση στα επαγγέλματα στον τομέα της Τεχνολογίας και στην ανάληψη θέσεων ευθύνης.