Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να υιοθετήσει τα ψηφιακά διπλώματα που θα υπάρχουν σε φορητές συσκευές. Κάτι που ήδη γίνεται στην χώρα μας.
Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό και ολίγον σοβινιστικό, όμως η Ελλάδα φαίνεται ότι δείχνει τον δρόμο στους Ευρωπαίους σχετικά με τις αλλαγές που μπορούν να γίνουν στις ψηφιακές υπηρεσίες.
Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε μία σειρά προτάσεων για την οδήγηση στις χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και μία η οποία προβλέπει την εισαγωγή του ψηφιακού διπλώματος.
Η συγκεκριμένη αλλαγή είναι μεγάλη και θα απαιτήσει πόρους και χρόνο, όμως θα απλοποιούσε την αναγνώριση μεταξύ των κρατών μελών, ενώ θα διευκόλυνε και την αντικατάσταση, την ανανέωση ή την ανταλλαγή των αδειών οδήγησης.
Η μετατροπή σε ψηφιακές των αδειών οδήγησης μοιάζει απλή, όμως είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει πράξη ακολουθώντας όλους τους κώδικες ασφάλειας που πρέπει να ισχύουν. Επίσης πρέπει να υπάρξει ξεκάθαρη συμφωνία για τις προδιαγραφές σχετικά με την διαλειτουργικότητα και την ασφάλεια.
Όλο αυτό μπορεί να διαρκέσει αρκετά χρόνια, όμως στόχος της ΕΕ είναι οι ψηφιακές άδειες να γίνουν κάποια στιγμή η βασική επιλογή. Παράλληλα όμως θα υπάρχουν και τα κανονικά διπλώματα, για όσους θέλουν να έχουν και αυτή την επιλογή.
Οι ψηφιακές άδειες θα διευκολύνουν και όσους εγκαθίστανται σε μία χώρα της Ευρώπης, χωρίς να χρειάζεται να περάσουν επιπλέον εξετάσεις για να αποκτήσουν την άδεια οδήγησης της τόπου κατοικίας τους.
Η Επιτροπή θέλει επίσης μέσω των ψηφιακών αδειών να μπορεί να εισπράττει τα πρόστιμα των παραβάσεων. Όπως επισημαίνεται, το 2019 περίπου το 40% των διασυνοριακών παραβάσεων διαπράχθηκαν χωρίς να τιμωρηθεί κανένας.
Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί να γίνει η παρακολούθηση των οδηγών για μια σειρά τροχαίων παραβάσεων. Εκτός από την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, αυτές θα περιλαμβάνουν, την επικίνδυνη οδήγηση, την παράβαση της διπλής διαγράμμισης κ.ά.
Πηγή: newsauto.gr