Ένα νέο όπλο στην πρόληψη για νόσηση από κορονοϊό φαίνεται πως έχουν βρει επιστήμονες, όπλο το οποίο… μασάς!
Μια διεθνής ερευνητική ομάδα μελέτησε πειραματική τσίχλα την οποία ανέπτυξε στο εργαστήριο και η οποία βρέθηκε πως δεσμέυει τα σωματίδια του ιου στο σάλιο με αποτέλεσμα να μπορεί δυντηικά να περιορίσει τη μετάδοση της Covid-19, όπως αναφέρουν οι δημιουργοί της στην επιθεώρηση Biomaterials.
Η τσίχλα περιέχει αντίγραφα του υποδοχέα ACE2 των ανθρώπινων κυττάρων στον οποίο συνδέεται ο ιός για να εισέλθει στο εσωτερικό τους. Εργαστηριακά πειράματα με δείγματα σάλιου από ασθενείς των παραλλαγών Όμικρον και Δέλτα έδειξαν ότι τα ιικά σωματίδια δεσμεύονται στην τσίχλα και το ιικό φορτίο των δειγμάτων πέφτει σε μη ανιχνεύσιμα επίπεδα.
Κλινική μελέτη
Σύμφωνα με το in.gr, μετά τα πειράματα στο δοκιμαστικό σωλήνα, οι ερευνητές σχεδιάζουν και την πρώτη κλινική μελέτη, στην οποία ασθενείς με Covid-19 θα κληθούν να μασούν τέσσερις τσίχλες την ημέρα για ένα τετραήμερο.
Για την παραγωγή των πρωτεϊνών ACE2 χρησιμοποιήθηκαν γενετικά τροποποιημένα μαρούλια, στα οποία είχε εισαχθεί το αντίστοιχο γονίδιο. Η τσίχλα έχει ελαφρώς πράσινο χρώμα λόγω των πολτοποιημένων φυτικών κυττάρων.
Επιπλέον, όμως, οι ερευνητές πειραματίστηκαν και με μια τσίχλα από φασόλια που περιέχει όχι μόνο την πρωτεΐνη ACE αλλά και μόρια αιμαγλουτινίνης, της ανθρώπινης πρωτεΐνης που χρησιμοποιεί ως κερκόπορτα ο ιός της γρίπης και άλλοι αναπνευστικοί ιοί.
Η προσέγγιση θα μπορούσε επομένως να χρησιμοποιηθεί για την πρόληψη μιας ποικιλίας λοιμώξεων του αναπνευστικού, είτε από τους ίδιους τους ασθενείς για να περιορίσουν τη μετάδοση στους γύρω τους, είτε από υγιή άτομα που κινδυνεύουν να εκτεθούν σε ιούς.
«Δεδομένου ότι η μετάδοση μέσω της μύτης είναι αμελητέα σε σχέση με τη μετάδοση από το στόμα […] η μάσηση οδοντότσικλας ACE2 και η κατάποση της πρωτεΐνης ACE2 θα πρέπει να ελαχιστοποιεί τη λοίμωξη, να προστατεύει τους ασθενείς Covid-19 και να προλαμβάνει τη μετάδοση» δήλωσε ο δρ Χένρι Ντάνιελ της Οδοντιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, επικεφαλής της μελέτης.