Το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής (ΣΣΜΑ) για τα επόμενα είκοσι χρόνια, το οποίο περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων που στοχεύει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας και την ενίσχυση των «πράσινων» μεταφορών, εκπονείται από τον ΟΑΣΑ. Στόχος του ΣΣΜΑ, αποτελεί η βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών και η αποδοτικότερη λειτουργία του ευρύτερου συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, με ορίζοντα εικοσαετίας και με έμφαση στη διαλειτουργικότητα των μέσων και την προώθηση βιώσιμων αστικών μεταφορών.
Ο ΟΑΣΑ καταγράφει την υπάρχουσα κατάσταση των μεταφορών στην Αττική μέσω εκτεταμένης έρευνας που πραγματοποιείται σε όλους τους δήμους της Αττικής, σε νοικοκυριά, μετακινούμενους σε σταθμούς μετρό, τραμ, λεωφορείων και τρόλεϊ, σε λιμάνια και αεροδρόμια, ενώ συμμετέχουν οδηγοί ταξί και εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών.
Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε σήμερα ημερίδα με θέμα «Μαζί σχεδιάζουμε τον Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Αττικής», στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τη συνεργασία του υπουργείου, του ΟΑΣΑ και του «Growthfund», του Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου, όπου συμμετείχαν όλοι οι δήμοι της Αττικής, καθώς και συναρμόδιοι φορείς, προκειμένου να ενημερωθούν και να συμβάλουν ενεργά στη διαμόρφωση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη.
«Χρειαζόμαστε ένα καλά μελετημένο σχέδιο, το οποίο να μετουσιώνει μια σωστή στρατηγική στην οργάνωση των αστικών μετακινήσεων. Μια στρατηγική η οποία θα συμβαδίζει στους άξονες στους οποίους θα πρέπει να κινηθεί -συνολικά- το ευρωπαϊκό σύστημα μεταφορών, ώστε να πετύχει τους στόχους του για το κλίμα και την ανταγωνιστικότητα» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας. Και πρόσθεσε: «Πρόσφατα, άλλωστε, και στην έκθεση Ντράγκι επισημαίνεται η ανάγκη να απαλλαγεί ο κλάδος των μεταφορών από τον άνθρακα, να ενισχυθούν οι δημόσιες συγκοινωνίες και να βελτιωθούν οι υποδομές. Η προώθηση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας προκρίνεται ως η πιο αποδοτική λύση για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις. Παράλληλα, λοιπόν, με τα επιβεβλημένα έργα και τις παρεμβάσεις, χρειάζεται να αναπτυχθεί και μια νέα κουλτούρα αστικών μετακινήσεων». Σε αυτή τη βάση, επισήμανε ο υπουργός, το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής θα αναπτυχθεί λαμβάνοντας υπόψη και τις μελλοντικές κοινωνικές και οικονομικές τάσεις, καθώς και τις εξελίξεις σε υπηρεσίες και τεχνολογία, στον τομέα των δημόσιων μεταφορών.