Το Εθνικό Θέατρο με την υποστήριξη της Alpha Bank, στο πλαίσιο του προγράμματός της «Πολιτισμός για όλους» και σε συνεργασία με τη liminal, παρουσιάζει τις παραστάσεις «Πινόκιο» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου και «Η Προξενήτρα» σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας.
«Το Εθνικό Θέατρο, η Πρώτη Σκηνή της χώρας, πιστεύει στην ισότητα και στο δικαίωμα όλων των ατόμων στην ανεμπόδιστη πρόσβαση σε παραστάσεις, αλλά και τη συμμετοχή τους με ίσες ευκαιρίες σε θεατρικές δράσεις. Η Alpha Bank, παραμένοντας πιστή στη δέσμευσή της για ισότιμη πρόσβαση όλων σε κοινωνικές και πολιτιστικές δράσεις, αλλά και επιδιώκοντας την ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινού σε θέματα προσβασιμότητας, συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο, ανοίγοντας έναν νέο κύκλο παραστάσεων σε συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας» αναφέρει η ανακοίνωση του Εθνικού Θεάτρου.
Τις υπηρεσίες προσβασιμότητας σχεδιάζει και υλοποιεί ο πολιτιστικός οργανισμός liminal.
Οι παραστάσεις θα είναι προσβάσιμες:
– για άτομα με οπτική αναπηρία με Υπηρεσίες Απτικής Ξενάγησης πριν την έναρξη των παραστάσεων και Ακουστικής Περιγραφής κατά τη διάρκειά τους.
– για Κ/κωφά και Βαρήκοα άτομα με ταυτόχρονη Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και SDH Υπέρτιτλους.
Οι προσβάσιμες παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν τις εξής ημέρες και ώρες:
«Πινόκιο»
Σάββατο 24 Φεβρουαρίου στις 16:30 και Κυριακή 21 Απριλίου στις 15.00. Μικρό Εθνικό – Παιδική Σκηνή – Θέατρο REX- Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη».
«Η Προξενήτρα»
Παρασκευή 29 Μαρτίου στις 20:30 και Κυριακή 14 Απριλίου στις 19:00. Θέατρο REX- Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη».
Έναρξη Απτικής Ξενάγησης: 1 ώρα πριν την έναρξη των παραστάσεων.
Λίγα λόγια για τα έργα
Πινόκιο
Ένα μαγικό κουτί γεμάτο εκπλήξεις και αναπάντεχα δώρα ανοίγει στην Παιδική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου σκηνοθετεί την πολυαγαπημένη ιστορία του Κάρλο Κολόντι, «Πινόκιο» σε μια σύγχρονη εκδοχή της από τον Κρις Κούπερ, και μας οδηγεί σε μια μεγάλη περιπέτεια που τα πάντα αλλάζουν και τα πάντα είναι δυνατά!
Το κλασικό παραμύθι που ανέθρεψε και μάγεψε δεκαετίες τώρα γενιές μικρών και μεγαλύτερων θεατών αφηγείται τις περιπέτειες μιας ξύλινης μαριονέτας, του Πινόκιο. Η Αλεπού και ο Γάτος θα τον πείσουν να λοξοδρομήσει από τον σχολικό του δρόμο, διαβεβαιώνοντάς τον ότι αν τους ακολουθήσει μια ζωή γεμάτη περιπέτειες και ανεμελιά τον περιμένει. Τίποτα όμως δεν θα είναι όπως του υποσχέθηκαν και ο Πινόκιο θα αναγκαστεί να περάσει από χίλια κύματα, να αντισταθεί στους πειρασμούς, να αλλάξει, να δυναμώσει και να ωριμάσει για να καταφέρει στο τέλος να βρεθεί και πάλι μαζί με τον πατέρα του, τον Τζεπέτο.
Η Προξενήτρα
«Η Προξενήτρα», του βραβευμένου με το βραβείο Πούλιτζερ, Θόρντον Ουάιλντερ, μια απολαυστική φάρσα για την επιτακτική ανάγκη των ανθρώπων για συντροφικότητα και συμφιλίωση με τη δύσκολη πραγματικότητα ανεβαίνει σε σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου και με μια εκλεκτή ομάδα συνεργατών και ηθοποιών.
Η Ντόλυ Λεβί, είναι μια γυναίκα πολυπράγμων, δυναμική, αλλά κυρίως αποφασισμένη να μην αφήσει τη ζωή να κυλήσει μέσα απ’ τα χέρια της. Καθώς διαθέτει μεγάλη επιδεξιότητα στην ενασχόληση με τα προσωπικά των γύρω της, αναλαμβάνει με ενθουσιασμό να βρει την ιδανική σύζυγο στον δύστροπο, τσιγκούνη, αλλά πλούσιο έμπορο Οράτιο.
Ένα ταξίδι στη Νέα Υόρκη του 19ου αιώνα ξεκινάει για τους ήρωες του έργου: την Ντόλυ, τον Οράτιο, τους δύο νεαρούς υπαλλήλους του και την ανιψιά του που μαραζώνει από έρωτα, αφού ο θείος της δεν της επιτρέπει να παντρευτεί τον ζωγράφο με τον οποίο είναι ερωτευμένη. Κοινός στόχος όλων των ηρώων σ’ αυτό το ταξίδι είναι να σπάσουν τον φαύλο κύκλο της μοναξιάς τους. Απρόσμενες καταστάσεις σκηνοθετημένες με μαεστρία από την τετραπέρατη Ντόλυ, στήνουν ένα φαρσικό σκηνικό με καταιγιστικό ρυθμό κωμικών καταστάσεων αλλά πολύ σοβαρό υπόβαθρο, καθώς η πρώιμη μορφή του έργου, γραμμένη το 1938 με τίτλο «The Merchant of Yonkers», απηχεί το Κραχ του 1929 και την «Μεγάλη Ύφεση» που ακολούθησε. Οι ήρωες, ζώντας σε ένα αβέβαιο κόσμο, δεν έχουν χρόνο για περιττές εξιδανικεύσεις. Το κυνήγι του απόλυτου και του ιδανικού είναι γι’ αυτούς άσκοπη πολυτέλεια. Αποφασισμένοι να ζήσουν όσο μπορούν καλύτερα, μπαίνουν στο παιχνίδι της συντροφικότητας με ρεαλιστικές προσδοκίες, αναζητώντας την εφικτή ευτυχία.