150.000 επιχειρήσεις με μηδενικές αποστολές αποδείξεων μπαίνουν στο στόχαστρο

0

Περίπου 150.000 επιχειρήσεις έχει εντοπίσει η ΑΑΔΕ που εξακολουθούν να μη διαβιβάζουν τα δεδομένα των αποδείξεων που εκδίδουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, myDATA.

Η εφορία καλείται να ξεχωρίσει τις επιχειρήσεις που δικαιολογημένα δεν διαβιβάζουν στοιχεία στην εφορία –είναι εποχικές, κλειστές ή σε αδράνεια– από εκείνες που δεν συμμορφώνονται με τη φορολογική νομοθεσία.

Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται τις προσεχείς ημέρες και εντός της εβδομάδας θα αποσταλούν ηλεκτρονικά μηνύματα σε όσες συνεχίζουν να αντιδρούν στην αποστολή των αποδείξεων. Οι επιχειρήσεις θα κληθούν να συμμορφωθούν εντός 10 ημερών. Σε διαφορετική περίπτωση θα επιβληθούν πρόστιμα χωρίς καμία άλλη παράταση.

Να σημειωθεί ότι η συνεχιζόμενη αύξηση της διείσδυσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών (από τα 40 δισ ευρώ που ήταν το 2019 οι ηλεκτρονικές συναλλαγές αναμένεται να φτάσουν φέτος τα 65 δισ ευρώ), αλλά και η πλήρης ψηφιοποίηση της τιμολόγησης, μαζί με τη διασύνδεση ταμειακών και POS με το taxisnet δημιουργεί προϋποθέσεις για περαιτέρω βελτίωση της εικόνας για την φοροδιαφυγή.

Μάλιστα, για το 2021 εκτιμάται ότι οι απώλειες περιορίζονται ακόμα περισσότερο και συγκεκριμένα στο 14% των δυνητικών εισπράξεων ΦΠΑ, δηλαδή στα περίπου 2,4 δισ ευρώ.

Όπως μάλιστα αναφέρεται από την τελευταία έκθεση της Κομισιόν για την εισπραξιμότητα του ΦΠΑ, οι απώλειες από την είσπραξη του ΦΠΑ είναι σαφώς επιζήμιες για τα δημόσια οικονομικά συνολικά σε μια περίοδο κατά την οποία τα κράτη μέλη προσαρμόζουν τους προϋπολογισμούς τους για να αντιμετωπίσουν τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις των πρόσφατων απότομων αυξήσεων των τιμών της ενέργειας και του επιθετικού πολέμου της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας.

Επιπλέον, τα καθεστώτα ΦΠΑ στην ΕΕ μπορεί να εξακολουθούν να είναι επαχθή για τις επιχειρήσεις, ιδίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και αυτές που δραστηριοποιούνται σε διασυνοριακό επίπεδο ή προτίθενται να επεκταθούν σε αυτού του είδους τις δραστηριότητες.

Να σημειωθεί ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι κύριες δράσεις που προτείνονται, θα βοηθήσουν τα κράτη μέλη να εξασφαλίσουν επιπρόσθετα έσοδα από τον ΦΠΑ έως και 18 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ παράλληλα θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των ΜΜΕ, να αναπτυχθούν.

Κύριες δράσεις:

  • Μετάβαση σε ψηφιακές αναφορές σε πραγματικό χρόνο (DRR) με βάση την ηλεκτρονική τιμολόγηση για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται διασυνοριακά στην ΕΕ.
  • Επικαιροποιημένοι κανόνες ΦΠΑ για τις επιβατικές μεταφορές και τις πλατφόρμες για καταλύματα σύντομης διάρκειας.
  • Καθιέρωση ενιαίας εγγραφής στο μητρώο ΦΠΑ σε ολόκληρη την ΕΕ.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ