Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις για την πολύνεκρη σιδηροδρομική σύγκρουση στα Τέμπη. Οι δικαστικές έρευνες εντατικοποιούνται, ενώ η κυβέρνηση ανακοίνωσε με΄τρα στήριξης των οικογενειών των θυμάτων.
Σαν «βόμβα» έσκασε το απόγευμα της Παρασκευής η πληροφορία πως ο επικεφαλής της Αρχής για Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος και πρώην αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Χαράλαμπος Βουρλιώτης ελέγχει διεξοδικά όσους κατείχαν θέση ευθύνης στον ΟΣΕ, ΤΡΕΝΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ και Hellenic Train και ήταν συμβαλλόμενοι στις επίμαχες συμβάσεις, όπως και τους εργολάβους που ανέλαβαν την εκτέλεση των έργων και προμηθειών την τελευταία 15ετία. Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες για σχετικά ευρήματα, ενώ η έρευνα είναι σε εξέλιξη.
Η συνεδρίαση της Ολομέλειας Εφετών Λάρισας, το μεσημέρι της Παρασκευής, όρισε δύο εφέτες ανακριτές, ένα τακτικό και έναν αναπληρωματικό, ώστε να υπάρξει ταχύτητα στην υπόθεση της ανάκρισης. Πρόκειται για τον Σωτήρη Μπακαΐνη και την Σοφία Λυμπεριάδου ως ανακρίτρια. Η κίνηση αυτή κρίθηκε αναγκαία λόγω της πολυπλοκότητας της έρευνας και των πολλών παραμέτρων.
Παράλληλα, η Κυβέρνηση το απόγευμα της Παρασκευής ανακοίνωσε 11 μέτρα στήριξης και αρωγής των συγγενών των θυμάτων, των τραυματιών και επιβαινόντων στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Μεταξύ αυτών προβλέπεται ειδική συνταξη υπέρ των οικογενειών μέλος ή μέλη των οποίων απεβίωσαν, καθώς και σε όσους τυχόν επέλθει μόνιμη αναπηρία άνω του 50% εξαιτίας του δυστυχήματος, διαγραφή οφειλών, δικαίωμα διορισμού στον Δημόσιο Τομέα για ένα μέλος των οικογενειών των θανόντων.
Την ίδια ώρα, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφτηκε την Πρόεδρο της Δημοκρατίας και επανέλαβε τη δέσμευσή του πως το σύστημα της τηλεδιοίκησης θα λειτουργήσει τους επόμενους μήνες. «Η χώρα βιώνει μία τραγωδία, είναι ένα τραύμα συλλογικό ανοιχτό και βαθύ, η κοινωνία πενθεί θυμώνει και χάνει την εμπιστοσύνη της στους θεσμούς» σημείωσε από την πλευρά της η Κατερίνα Σακελλαροπούλου.
Το μεσημέρι της Παρασκευής ανακοινώθηκαν οι μεταβατικοί πρόεδροι σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΣΕ ΑΕ αναλαμβάνει ο Παναγιώτης Τερεζάκης, συγκοινωνιολόγος, σήμερα τεχνικός σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ και τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ αναλαμβάνει ο Χρήστος Παληός, πολιτικός μηχανικός, σήμερα μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ. Αναλαμβάνουν μεταβατικά τις θέσεις αυτές έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής νέων διοικητών. Εντός των επόμενων ημερών, θα δημοσιευτεί δημόσια διεθνής πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Κόντρα Κυβέρνησης- ΣΥΡΙΖΑ
Το μεσημέρι, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης έδωσε συνέντευξη στην εκπομπή Αταίριαστοι, απατώντας σε όσους τον κατηγορούσαν πως είχε εξαφανιστεί τις προηγούμενες ημέρες. «Το όλοι φταίνε, δεν ισχύει. Πιστεύω ότι δεν φταίμε. Εγώ πιστεύω ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν φταίει. Ούτε εγώ προσωπικά. Το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα γινόταν αν ίσχυε μέχρι το 2019 και το 2020 στον ΟΣΕ. Δεν θα γινόταν αυτό», υποστήριξε.
Ακόμα, ο πρώην υπουργός ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε την κυβέρνηση της ΝΔ ότι «αναθεωρήσαν την σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για άλλα, και γλίτωσε 600 εκατ. η Hellenic Train, αλλά ένα τερματικό δε νοιάστηκε να πάει κανείς να δει ότι λείπει από την επιτήρηση. Στη Λάρισα, υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν. Επί ΣΥΡΙΖΑ υπήρχαν στη Λάρισα 25 σταθμάρχες, τώρα υπάρχουν 10, ένας εκ των οποίων ο σταθμάρχης που είχε βάρδια το βράδυ του τραγικού δυστυχήματος», σχολίασε χαρακτηριστικά .
Από την πλευρά της, η Κυβέρνηση κατηγόρησε τον Χρήστο Σπίρτζη για «θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων». «Πρέπει να έχει περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε “ρολόι” επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η Κυβέρνηση της ΝΔ», σημείωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου.
Την ίδια ώρα, ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης απέστειλε επιστολή προς τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων και τον Πρόεδρο της Βουλής, με την οποία τίθεται στη διάθεσή τους προς ενημέρωση σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών.
Ωστόσο, τεράστια ερωτηματικά δημιουργούνται από τα δημοσιεύματα στα Μέσα ενημέρωσης που φανερώνουν πως ο ελβετικός Τύπος μιλούσε απαξιωτικά για τα «τρένα της βλάβης» που αργότερα προμηθεύτηκε η Ελλάδα.
Πηγή: dikaiologitika.gr