Ένα μοναδικό έργο τέχνης κοσμεί από την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου το κτήριο του Υπουργείου Εσωτερικών επί της Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας 15.

Πρόκειται για το γλυπτό του διεθνούς εικαστικού Κωστή Γεωργίου που φέρει την ονομασία «Pegnion» το οποίο υπαινίσσεται με ένα σύγχρονο και απόλυτα προσωπικό τρόπο τα Ταυροκαθάψια, το αρχαίο παιχνίδι των Μινωϊτών της Κρήτης. Το έργο αποτελεί δωρεά των αδελφών Γιώργου και Νίκου Ξυλούρη.

Τα αποκαλυπτήρια του εντυπωσιακού μπλε – στο χρώμα του κοβαλτίου – γλυπτού πραγματοποιήθηκαν από τον Υπουργό Εσωτερικών Μάκη Βορίδη σε επίσημη τελετή παρουσία του γλύπτη Κωστή Γεωργίου, των αδερφών Γιώργου και Νίκου Ξυλούρη καθώς και πλήθους προσκεκλημένων και εργαζομένων του Υπουργείου Εσωτερικών.

Ο κ. Βορίδης εξέφρασε τις ευχαριστίες του τόσο προς τον γλύπτη Κωστή Γεωργίου για το εξαιρετικό καλλιτεχνικό του έργο όσο και προς τους αδερφούς Ξυλούρη για την πολύτιμη δωρεά τους, επισημαίνοντας ότι η τέχνη στο Δημόσιο δεν θα πρέπει να είναι πολυτέλεια αλλά αναγκαιότητα.

«Έχει μεγάλη σημασία για τη χώρα μας να μπορούμε να έχουμε σε δημόσια θέα, σε δημόσιους χώρους τέτοιου είδους έργα τέχνης» υπογράμμισε ο Υπουργός και εξέφρασε την άποψη ότι θα ήταν ευχής έργον το ελληνικό δημόσιο να αποκτήσει κάποια στιγμή πολιτική αγοράς έργων τέχνης χωρίς να παραγνωρίζει ωστόσο τους δημοσιονομικούς περιορισμούς και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει σήμερα.

Σχολιάζοντας το αντικείμενο που πραγματεύεται το γλυπτό, τα Ταυροκαθάψια, ο κ. Βορίδης παρατήρησε ότι συνιστά έναν διάλογο της αρχαίας ελληνικής παράδοσης με τη σύγχρονη τέχνη ανοίγοντας μία μεγαλύτερη συζήτηση για την ιστορία, την παράδοση και την ταυτότητα της πατρίδας μας.

Ο Κωστής Γεωργίου σημείωσε από την πλευρά του ότι η τοποθέτηση του γλυπτού στον αύλειο χώρο του Υπουργείου Εσωτερικών έγινε εφικτή χάρις στα φιλότεχνα αισθήματα του ίδιου του Υπουργού κ. Μάκη Βορίδη και υλοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία των αδελφών Γιώργου και Νίκου Ξυλούρη. Επεσήμανε δε ότι το έργο «Pegnion» κάνει σαφή αναφορά στα Ταυροκαθάψια, το γνωστό άθλημα της μινωικής εποχής, στο οποίο ο αθλητής εκτελούσε άλματα πάνω από έναν ταύρο.

«Η δημόσια γλυπτική έχει νόημα καθώς είναι προσβάσιμη σε κάθε πολίτη ο οποίος μπορεί να αναπτύξει τη δική του συνομιλία με το γλυπτό» σχολίασε ο διεθνής δημιουργός.

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here