Το 2022 μας αποχαιρετά και αφήνει πίσω του μια πληθώρα κινηματογραφικών παραγωγών που έκλεψαν τις εντυπώσεις των σινεφίλ και όχι μόνο.

Ακολουθεί μια λίστα με τις πιο επιτυχημένες ταινίες της χρονιάς:

 

Everything, Everywhere, All At Once

«Η ταινία είναι ένα εγκεφαλικό τριπ σε έναν μεταφυσικό γαλαξία αλλά κατά βάθος -μα και στην επιφάνεια- είναι ένα γλυκόπικρο οικογενειακό δράμα, για κωμωδία για έναν γάμο, μια ιστορία για τον μεταναστευτικό μόχθο και μια πονεμένη μπαλάντα για την αγάπη ανάμεσα σε μια μητέρα και μία κόρη». Έτσι περιέγραψαν στην κριτική τους οι New York Times την τελευταία επιτυχία της Α24 δια χειρός Νταν Κουάν και Ντάνιελ Σέινερτ που μπλέκει με έναν τόσο φρενήρη τρόπο διαφορετικά κινηματογραφικά στοιχεία, που πραγματικά προτείνει κάτι νέο στην τέχνη του σινεμά.

 

Aftersun

Στο ντεμπούτο της Charlotte Wells, ένα 11χρονο κορίτσι από τη Σκωτία (Frankie Corio) και ο 31χρονος πατέρας της (Paul Mescal) πηγαίνουν διακοπές σε ένα άθλιο θέρετρο στην Τουρκία, κάπου στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Η Wells δημιουργεί μια ανήσυχη ατμόσφαιρα και μια δυσοίωνη αίσθηση ότι αυτές θα είναι οι τελευταίες διακοπές που θα κάνουν μαζί.

 

Το τρίγωνο της θλίψης (Triangle of Sadness)

 

Η δεύτερη στη σειρά ταινία του Ruben Ostlund που κερδίζει τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών, είναι μια σατιρική επίθεση στους πλούσιους και προνομιούχους, από τους influencers των social media μέχρι τους εμπόρους όπλων. Το πρώτο του μισό διαδραματίζεται σε ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, όπου οι υπερπλούσιοι επισκέπτες ελέγχουν το προσωπικό. Στο δεύτερο μισό, και μετά από ένα ναυάγιο, η δράση της ταινίας τοποθετείται σε ένα έρημο νησί όπου τα χρήματα δεν έχουν πια σημασία.

 

Top Gun: Maverick

 

Καθώς το κινηματογραφικό τοπίο αλλάζει για πάντα, η 60χρονος Κρουζ βρίσκεται απέναντι από τη μεγαλύτερη επιτυχία ολόκληρης της πορείας του, λίγο πριν αναγκαστεί να αναμετρηθεί με το περίπλοκο προσωπικό του legacy. Η μέρα εκείνη μπορεί να έρθει αργά ή γρήγορα, αλλά για σήμερα το σινεμά μπορεί να ελπίζει ακόμα λίγο στην αξία ενός πραγματικού σταρ.

 

The Fabelmans 

 

Στο Fabelmans, την ταινία της ζωής του που συγκαταλέγεται στις καλύτερες της καριέρας του, ο Στίβεν Σπίλμπεργκ ανοίγει τα εν οίκω στο μεγάλο κοινό με μια ιδιωτική πανδαισία, πολύ μικρή για τα τεράστια τεχνικά κυβικά που μας έχει συνηθίσει και αθροιστικά βαριά σε συγκινησιακό φορτίο.

 

RRR

 

Σκηνοθετημένη από τον S.S. Rajamouli, η ταινία απέδειξε στο κοινό σε όλο τον κόσμο ότι οι ινδικές ταινίες θα μπορούσαν να είναι τόσο γεμάτες δράση, διασκεδαστικές και πλήρεις όσο οποιαδήποτε παραγωγή του Χόλιγουντ. Τοποθετημένο στο Δελχί και τη Βρετανική Ινδία, τη δεκαετία του 1920, το «RRR» είναι η ιστορία δύο Ινδών επαναστατών που θα συνάψουν δυνατή φιλία χωρίς να γνωρίζουν ότι έχουν αντικρουόμενες επιθυμίες.Ο χορός και οι σεκάνς μάχης είναι ένδοξα γελοίες, αλλά υπάρχει μια περίπλοκη, σοβαρή ιστορία θυσιών και απελευθέρωσης κάπου στο ενδιάμεσο.

 

Drive My Car

 

Το Drive My Car, δικαίως από τις πιο αγαπητές ταινίες της τελευταίας διετίας με βραβεία από τις Κάννες ως τα Όσκαρ, εκτόξευσε τον σκηνοθέτη του σε στάτους σινεφίλ νέου ήρωα.

 

Το Μενού

Ο Μαρκ Μάιλοντ (έμπειρος από τη θητεία του στην τηλεόραση με επεισόδια του «Game of Thrones» και του «Succession» ανάμεσα σε άλλα), μας ταξιδεύει σε αυτόν τον, άγνωστο για πολλούς, κόσμο και μας ετοιμάζει ένα εντυπωσιακό «Μενού» σερβίροντάς μας ένα πλήρες και χορταστικό γεύμα με γαρνιτούρα βιτριολικού χιούμορ, αργομαγειρεμένο μέσα σε μια σάτιρα και αποδόμηση τόσο τη υποκρισίας αυτή της κουλτούρας όσο και του δυτικού πολιτισμού γενικότερα – όλα διακοσμημένα πάνω σε ένα εντυπωσιακό – θα το έλεγες και Grand Guignol – πιάτο.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here