Ένα σημαντικό βήμα για τη βελτίωση της καθημερινής μετακίνησης των κατοίκων της πόλης κάνει ο Δήμος Αθηναίων, καθώς εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο η μελέτη για τη δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα και φιλοδοξεί να ενισχύσει τη βιώσιμη κινητικότητα εντός των ορίων του δήμου.
Το προτεινόμενο δίκτυο περιλαμβάνει επτά γραμμές, συνολικού μήκους 72,57 χιλιομέτρων, με 291 στάσεις, καλύπτοντας το σύνολο των επτά Δημοτικών Κοινοτήτων. Κάθε γραμμή θα συνδέει τουλάχιστον δύο γειτονικές κοινότητες, διευκολύνοντας τη μετακίνηση μεταξύ γειτονιών και την πρόσβαση σε βασικά σημεία ενδιαφέροντος, όπως σταθμούς Μετρό και άλλους κόμβους μετεπιβίβασης.
Η μελέτη εκπονήθηκε στο πλαίσιο της στρατηγικής της δημοτικής αρχής για την προώθηση των μέσων μαζικής μεταφοράς και τη μείωση της εξάρτησης από το ιδιωτικό αυτοκίνητο. Κατά τον σχεδιασμό, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στον περιορισμό νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ενώ η Δημοτική Αστική Συγκοινωνία θα λειτουργεί συμπληρωματικά με το υπάρχον δίκτυο του ΟΑΣΑ (Μετρό, ΗΣΑΠ, λεωφορεία).
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το σχέδιο θα πρέπει να λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σε δήλωσή του, ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας τόνισε ότι στόχος της δημοτικής αρχής είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και φιλικού συστήματος μετακινήσεων, το οποίο θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αποσυμφόρηση της πόλης και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Όπως ανέφερε, η Δημοτική Συγκοινωνία αποτελεί εργαλείο κοινωνικής συνοχής, περιβαλλοντικής υπευθυνότητας και ισότιμης πρόσβασης για όλους τους πολίτες.
Από την πλευρά της, η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας Μάρω Ευαγγελίδου χαρακτήρισε τη δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας ως ένα διαχρονικό και καινοτόμο αίτημα για την Αθήνα. Υπογράμμισε ότι οι νέες γραμμές έρχονται να συμπληρώσουν το ακτινωτό δίκτυο της πόλης με κυκλικές διαδρομές, υπηρετώντας το όραμα για «Ανοιχτές Γειτονιές των 15 λεπτών» και μια πιο βιώσιμη αστική καθημερινότητα.

