Έως τις 9 σήμερα το πρωί θα έχουν αναρτηθεί στο e-καταναλωτής από τα σούπερ μάρκετ, οι ανανεωμένες λίστες με τα προϊόντα που μπαίνουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» .

Υπενθυμίζεται ότι όπως προβλέπει το μέτρο, το πρώτο τουλάχιστον διάστημα, οι λίστες θα ανανεώνονται σε εβδομαδιαία βάση, κάθε Τετάρτη.

Την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου, συνολικά 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ συμμετείχαν στο «καλάθι του νοικοκυριού» και συγκεκριμένα οι: ΑΒ Βασιλόπουλος, Βazaar, Γαλαξίας, Discount Market, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, Market In, My Market, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης και το οnline Efresh.gr, ενώ αναμένεται να προστεθεί σε αυτές και η πλατφόρμα efood.

H αλλαγή σε ό,τι αφορά την ενημέρωση των καταναλωτών, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, είναι πως θα αναγράφεται πλέον στα προϊόντα που μπαίνουν στο «καλάθι» και η τιμή που ίσχυε πριν, ώστε να γίνεται η σύγκριση.

Με βάση όσα παρατηρήθηκαν τις πρώτες μέρες εφαρμογής του μέτρου, οι καταναλωτές αναμένουν ποια και πόσα προϊόντα θα επιλέξουν οι αλυσίδες ώστε να γεμίσουν το δεύτερο «καλάθι» τους.

Όπως για παράδειγμα εάν και τη δεύτερη εβδομάδα θα υπάρχει πληθώρα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε κάποια «καλάθια» ή αν αυτή τη φορά θα έχουν προστεθεί περισσότεροι επώνυμοι κωδικοί.

Από την πλευρά του το υπουργείο Ανάπτυξης με συμπληρωματική υπουργική απόφαση που ετοιμάζει, προχωρά σε μερικές διορθωτικές αλλαγές σχετικά με το «καλάθι του νοικοκυριού».

Συγκεκριμένα, στο ζήτημα που προέκυψε με την επάρκεια προϊόντων του «καλαθιού» και το φαινόμενο που παρατηρήθηκε σε αρκετές περιπτώσεις τις προηγούμενες μέρες, να εξαντλούνται από τα ράφια και τα ψυγεία, χωρίς παράλληλα να αντικαθίστανται. Ή ακόμη περισσότερο, να αντικαθίστανται με άλλους κωδικούς σε υψηλότερες τιμές. Θα διευκρινίζεται λοιπόν ότι τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να φροντίζουν για την επάρκεια των προϊόντων που επιλέγουν για το «καλάθι» τους.

Παράλληλα όσον αφορά στη σήμανση των προϊόντων του «καλαθιού» θα καθοριστούν συγκεκριμένες διαστάσεων στην ταμπέλα που τοποθετείται, ώστε εκείνα, να είναι περισσότερο εμφανή στους καταναλωτές.

Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις, βάσει της νέας υπουργικής απόφασης θα προβλέπονται πρόστιμα για τις αλυσίδες που δεν τηρούν τα προβλεπόμενα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here