Ο Δήμος Αμαρουσίου, επιθυμώντας να αντιμετωπίσει έγκαιρα τον κίνδυνο πυρκαγιών κατά την αντιπυρική περίοδο 2023, ενημερώνει τους ιδιοκτήτες οικοπέδων ότι οφείλουν να καθαρίσουν τα οικόπεδά τους από χόρτα, ξερά κλαδιά και λοιπά εύφλεκτα υλικά έως τις 30 Απριλίου 2023.
Συγκεκριμένα, βάσει της υπ’ αριθμόν 20/2022 Πυροσβεστικής Διάταξης (ΦΕΚ:1301/18-3-2022), που αφορά «Καθορισμό προληπτικών μέτρων πυροπροστασίας οικοπεδικών και λοιπών ακαλύπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών», οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές και μισθωτές οικισμών, υποχρεούνται μέχρι την 30η Απριλίου του τρέχοντος έτους να προβαίνουν σε καθαρισμό των ιδιοκτησιών τους προς αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
Ο καθαρισμός περιλαμβάνει: α) Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται κοντά σε κτίσμα. β) Κλάδεμα της κόμης των δέντρων. γ) Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστικών ή εκρήξιμων αντικειμένων εντός των ως άνω χώρων. Τέλος, πρέπει να γίνεται συλλογή και απομάκρυνση όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού.
Οι υπόχρεοι οφείλουν να εκπληρώνουν την υποχρέωση καθαρισμού, να συναινούν και να επιδεικνύουν ανοχή στους τακτικούς ή εκτάκτους ελέγχους και ενέργειες των αρμόδιων οργάνων του Δήμου.
Οι εργασίες καθαρισμού μπορούν να πραγματοποιηθούν και από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Αμαρουσίου, με την ακόλουθη επιβάρυνση, όπως αναφέρεται στην υπ’ αριθμ. 212/2007 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου:
- Για χώρους έως 500 τ.μ., δαπάνη καθαρισμού 120 ευρώ
- Για χώρους από 500 -1000 τ.μ., δαπάνη καθαρισμού 160 ευρώ
- Για χώρους άνω των 1000 τ.μ., δαπάνη καθαρισμού 140 ευρώ το στρέμμα
Οι ιδιοκτήτες που επιθυμούν ο καθαρισμός του οικοπέδου τους να πραγματοποιηθεί από τον Δήμο Αμαρουσίου, πρέπει εγκαίρως να υποβάλλουν αίτημα στο πρωτόκολλο του Δήμου (Βασ.Σοφίας 9 & Δ.Μόσχα), με όλα τα απαραίτητα στοιχεία που αναφέρονται στη συνημμένη αίτηση. Εναλλακτικά, η συμπληρωμένη αίτηση μπορεί να αποσταλεί στο e-mail: protokollo@maroussi.gr
Σε περίπτωση μη τήρησης του καθαρισμού και μετά την παρέλευση 30 ημερών από την λήψη προσωπικής επιστολής, ο Δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό (με την ανάλογη χρέωση). Σε περίπτωση περιφραγμένου οικοπέδου, ο Δήμος θα αιτηθεί την έκδοση εισαγγελικής παραγγελίας από την αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία.
Επισημαίνεται ότι προβλέπονται κυρώσεις εις βάρος εκείνων που δεν συμμορφώνονται, σύμφωνα με το άρθρο 94 του Ν. 3852/2010.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στο Τμήμα Ειδικών Συνεργείων Καθαριότητας (τηλ: 210 8023729).
Πηγή: xtypos.gr