Τις βασικές προτεραιότητες τόσο στον τομέα των μεταφορών όσο και στον τομέα υποδομών παρουσιάζει σε μία εφ όλης της ύλης συνέντευξη, στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας. Στις προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αύξηση συγκοινωνιακού έργου και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών με τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Τα πρώτα «πράσινα» λεωφορεία θα ενταχθούν στους στόλους της Αθήνας και Θεσσαλονίκης στις αρχές του 2024, οι εργασίες κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό προχωρούν, ενώ ολοκληρώνεται το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Αναφορικά με τα ανοιχτά θέματα του σιδηροδρόμου, ο υπουργός Χρ. Σταϊκούρας παρουσιάζει το σχέδιο αναβάθμισης του σιδηροδρόμου, το οποίο και θα βασίζεται πάνω σε τρεις πυλώνες, τονίζοντας, «την τρέχουσα περίοδο θα εργαστούμε όλοι μας εντατικά, με συλλογική και ατομική ευθύνη, ώστε να πετύχουμε ουσιαστική αντιμετώπιση των ανοικτών ζητημάτων ασφάλειας και ποιότητας των υποδομών και των μεταφορών».
Στα βασικά ζητήματα του υπουργείου είναι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η οδική ασφάλεια αλλά και το «όραμα» της κυβέρνησης για τη λειτουργία των υδροπλάνων. Σε ότι αφορά τον τομέα των υποδομών, ο υπουργός αναφέρεται στα εμβληματικά έργα και τους άξονες των έργων που περιλαμβάνει το Αναπτυξιακό Σχέδιο για την Ελλάδα του 2030, συνολικά 188 σημαντικά έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 27,6 δισ. ευρώ.
«Σε όλη τη χώρα σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πολλά έργα, οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά, αρδευτικά, κτηριακά και λιμενικά, καθώς και έργα αεροπορικών υποδομών» αναφέρει, τονίζοντας πως σε κάθε περίπτωση, «βούλησή μας είναι να προχωρήσουν και να υλοποιηθούν». Ανάμεσά τους και εμβληματικά έργα, όπως είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ο Βόρειος Οδικός ‘Αξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου, ο άξονας Μπράλος-‘Αμφισσα, η οδική σύνδεση ‘Ακτιο – Αμβρακία και οι επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας.
Παράλληλα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε ότι προχωρούν άμεσα στην εισαγωγή της χρήσης τραπεζικών καρτών και κινητών τηλεφώνων για μετακινήσεις με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το μέσο κομίστρου θα αποτελεί η ίδια η τραπεζική κάρτα, είτε σε μορφή πλαστικού είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο. Μάλιστα το σύστημα, μέσω τακτικών εκκαθαρίσεων που θα πραγματοποιεί, θα είναι σε θέση να χρεώνει τους επιβάτες το φθηνότερο οικονομικό πακέτο που είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ.
Όπως επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Σταικούρας: «Η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είναι βασική προτεραιότητα του υπουργείου μας. Ο στόχος είναι η αύξηση του μεριδίου χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς έναντι των άλλων τρόπων μετακίνησης, ώστε να δημιουργήσουμε φιλικές μετακινήσεις για τους πολίτες και να μειώσουμε το ενεργειακό αποτύπωμα των μεταφορών. Για να συμβεί αυτό, απαραίτητη είναι όχι μόνο η αύξηση του συγκοινωνιακού έργου, αλλά και η βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης υπηρεσίας. Σημαντικό βήμα σε αυτή την κατεύθυνση είναι η προμήθεια των νέων λεωφορείων μηδενικών ρύπων, η οποία προχωράει.
Τα πρώτα νέα λεωφορεία προβλέπεται να ενταχθούν στους στόλους των δύο πόλεων στις αρχές του 2024. Παράλληλα, προχωρούν και τα υπόλοιπα τμήματα του διαγωνισμού για 400 λεωφορεία, ενώ προετοιμάζεται και δεύτερη φάση προμήθειας για επιπλέον 650 λεωφορεία. Επίσης, προχωράμε με εντατικούς ρυθμούς το έργο για την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό, ένα εμβληματικό έργο για την πόλη της Αθήνας, και ολοκληρώνουμε την κατασκευή του μετρό στη Θεσσαλονίκη».