Πολύ μεγάλη αύξηση, της τάξης του 70,4%, σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω κυρίως των πολύ υψηλών διεθνών τιμών του πετρελαίου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 8.332,7 εκατ. ευρώ έναντι 5.859,1 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 42,2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 999,7 εκατ. ευρώ ή 22,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1003,4 εκατ. ευρώ ή 23%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.726,2 εκατ. ευρώ έναντι 3.742,8 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 26,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 456,1 εκατ. ευρώ ή 17,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 461,2 εκατ. ευρώ ή 17,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 3.606,5 εκατ. ευρώ έναντι 2.116,3 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 70,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 543,6 εκατ. ευρώ ή 30,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 542,2 εκατ. ευρώ ή 30,2%).
Το 9μηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 67.854,5 εκατ. ευρώ έναντι 45.567,0 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 48,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 10.642,1 εκατ. ευρώ ή 30,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 10.559,3 εκατ. ευρώ ή 30,5%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 40.554,3 εκατ. ευρώ έναντι 28.742,7 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 41,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 4.992,4 εκατ. ευρώ ή 23,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 4.986,5 εκατ. ευρώ ή 23,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 27.300,2 εκατ. ευρώ έναντι 16.824,3 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 62,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 5.649,7 εκατ. ευρώ ή 41,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 5.572,8 εκατ. ευρώ ή 40,6%).