18.2 C
Athens
Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου, 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

    Η Ελλάδα ετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη περίοδο εκπτώσεων του χρόνου

    Καταστήματα και καταναλωτές μετρούν αντίστροφα για την περίοδο των μεγάλων εκπτώσεων, με τα καταστήματα λιανικής να προετοιμάζονται για εκπτώσεις που συχνά ξεπερνούν το 50%. Η φετινή Black Friday πραγματοποιείται στις 28 Νοεμβρίου, ενώ την Κυριακή 30 Νοεμβρίου τα καταστήματα μπορούν προαιρετικά να λειτουργήσουν. Η διαδικτυακή Cyber Monday ακολουθεί την 1η Δεκεμβρίου, περιορίζοντας τις προσφορές αποκλειστικά στο διαδίκτυο.

    Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας της EY Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications, σχεδόν δύο στους τρεις καταναλωτές (63%) δηλώνουν πρόθεση να πραγματοποιήσουν αγορές κατά την περίοδο Black Friday και Cyber Monday, σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι (50%).

    Η μεγαλύτερη διάθεση για αγορές παρατηρείται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 ετών (76%), ενώ η συμμετοχή των ηλικιών 50-64 περιορίζεται στο 50%. Σημαντικός παράγοντας για την ενισχυμένη πρόθεση αγοράς φαίνεται να είναι η παρουσία παιδιών στην οικογένεια, με το 77% των γονέων ανηλίκων να δηλώνουν πρόθεση για αγορές.

    Όσον αφορά τα είδη που προτιμούν οι καταναλωτές, η τεχνολογία και οι ηλεκτρονικές συσκευές βρίσκονται στην κορυφή (68%), κυρίως στους άνδρες (77%), ενώ τα ρούχα και τα αξεσουάρ προτιμώνται από το 61% των καταναλωτών (68% γυναίκες). Ακολουθούν προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%) και εμπειρίες όπως φαγητό έξω ή συναυλίες (9%).

    Παρά την έντονη διάθεση για αγορές, ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών εμφανίζεται επιφυλακτικό: το 45% αμφισβητεί κατά πόσο οι εκπτώσεις αντιστοιχούν σε πραγματικές μειώσεις τιμών, ενώ το 30% παρατηρεί ότι τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν σπάνια περιλαμβάνονται στις προσφορές. Συναισθηματικά, το 19% των καταναλωτών περιμένει την περίοδο με ενθουσιασμό, ενώ το 13% αισθάνεται πίεση και άγχος λόγω της κατανάλωσης.

    Παρά τις επιφυλάξεις, η πλειονότητα των καταναλωτών (81%) δηλώνει ότι ανέβαλε αγορές που ήθελε να κάνει, περιμένοντας τις προσφορές της Black Friday και Cyber Monday. Η εικόνα αυτή δείχνει ότι η περίοδος εκπτώσεων παραμένει ισχυρό εργαλείο για την τόνωση της καταναλωτικής κίνησης στην Ελλάδα.

    Related Articles

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    εισάγετε το σχόλιό σας!
    παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

    - Advertisement -spot_img

    Latest Articles