Θετικές 6 στις 10 γερμανικές επιχειρήσεις για αύξηση της επενδυτικής τους δράσης στην Ελλάδα

0

Το 2022 προδιαγράφεται, επενδυτικά, ως μια ακόμη παραγωγική χρονιά, με τις γερμανικές επιχειρήσεις να ενισχύουν την κεφαλαιακή τους παρουσία στην Ελλάδα.

Αυτό προκύπτει από τα συμπεράσματα του Φθινοπωρινού AHK World Business Outlook που διενήργησε, τον Νοέμβριο, η Κεντρική Ένωση Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων Γερμανίας (DIHK), με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο να συνδράμει στην έρευνα συγκεντρώνοντας σχετικό υλικό από την Ελλάδα.

Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του Επιμελητηρίου, «θετικές στο να αυξήσουν την επενδυτική τους δράση στην Ελλάδα εμφανίζονται οι 6 στις 10 γερμανικές εταιρείες με παρουσία στη χώρα, τονίζοντας ότι κυρίαρχο στοιχείο για την επιλογή προμηθευτών αποτελεί η αξιοπιστία τους.

Σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, οι 7 στις 10 εταιρείες γερμανικών συμφερόντων με παρουσία στη χώρα αισιοδοξούν για την πορεία των οικονομικών μεγεθών τους, οι 5 στις 10 προτίθενται να προβούν σε προσλήψεις νέων συνεργατών, ενώ οι περισσότερες εξ αυτών ανησυχούν για τις τιμές των εμπορευμάτων, το κόστος ενέργειας και την εξέλιξη της ζήτησης.

 

Τα βασικά συμπεράσματα

Το 52% των εταιρειών δήλωσαν ότι η οικονομική τους θέση είναι φέτος καλύτερη και το 42% ότι κινείται σε σταθερά επίπεδα.

Το 73% των εταιρειών αισιοδοξούν για τη γενικότερη εξέλιξη των μεγεθών τους και το 50% των εταιρειών αισιοδοξούν για την πορεία που θα έχει η οικονομία.

Το 61% των εταιρειών δήλωσαν ότι αναμένουν αύξηση των επενδύσεών τους στην Ελλάδα και το 35% εκτίμησαν ότι θα διατηρήσουν σταθερή την επενδυτική τους θέση.

Το 46% των εταιρειών προέβλεψαν ότι θα αυξήσουν τις θέσεις εργασίας και το 52% ότι θα τις διατηρήσουν σταθερές.

Οι τιμές των εμπορευμάτων (50%), το κόστος ενέργειας (44,2%), οι συνθήκες πλαισίου της οικονομικής πολιτικής (40,4%), η εξέλιξη της ζήτησης (36,5%) και η έλλειψη δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας (28,8%) αποτελούν, για τους ερωτηθέντες, τους πέντε βασικούς κινδύνους για την οικονομική ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων.

Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί (64,7%), τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού (49%), η ακύρωση των εμπορικών εκθέσεων (39,2%), οι αναβολές σε επενδυτικά project (39,2%) και η μειωμένη ζήτηση για αγαθά και υπηρεσίες (27,5%) αποτελούν, για τους συμμετέχοντες στην έρευνα, τις μεγαλύτερες επιπτώσεις της πανδημίας στην αγορά.

Το 50% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν έχουν προβεί σε καμία προσαρμογή της αλυσίδας εφοδιασμού, το 36,5% αναζήτησαν νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ενώ το 15,4% προέβησαν σε αλλαγές ή συντομεύσεις των διαδρομών παράδοσης.

Το 84,2% των ερωτηθέντων ανέδειξαν την αξιοπιστία ως τον σημαντικότερο παράγοντα επιλογής νέων προμηθευτών, το 68,4% την ποιότητα του προϊόντος, το 63,2% τη σχέση της τιμής προς την απόδοση και το 36,8% τη γεωγραφική θέση του προμηθευτή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ