Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει και η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον. Τις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να γίνει η δημοπράτηση του έργου.
Η εκτιμώμενη απόσταση από το Ίλιον έως το Σύνταγμα είναι 20 λεπτά, ενώ η διαδρομή προς Ομόνοια περίπου 15 λεπτά.
Στόχος της «Αττικό Μετρό» σε επόμενο χρόνο είναι η επέκταση της γραμμής προς το Μενίδι με τρεις σταθμούς που θα διασχίζουν το Καματερό και το Ζεφύρι.
Το εν λόγω έργο εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στη Αττική.
Η επέκταση αυτή αποτελεί την πρώτη της κόκκινης γραμμής (Γραμμής 2) από το 2013, όταν ο «μετροπόντικας» έφτασε στην Ανθούπολη και το Ελληνικό.
Τρεις νέοι σταθμοί
Η υπόγεια επέκταση της Γραμμής 2 θα ξεκινά από την Ανθούπολη και θα έχει συνολικό μήκος 4χλμ. Θα διαθέτει τρεις νέους σταθμούς: «ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ», «ΙΛΙΟΝ», «ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ».
Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ. βορειότερα του πρώτου.
Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον.
Η επιβατική κίνηση εκτιμάται ότι θα φτάσει συνολικά τους 51.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν περίπου 5.000 νέες θέσεις εργασίες.
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης, η Γραμμή 2 θα φτάσει στους 23 σταθμούς, οι οποίοι θα είναι: Ανθούπολη, Περιστέρι, ‘Αγιος Αντώνιος, Σεπόλια, Αττική, Σταθμός Λαρίσης, Μεταξουργείο, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Σύνταγμα, Ακρόπολη, Συγγρού-Φιξ, Νέος Κόσμος, ‘Αγιος Ιωάννης, Δάφνη, ‘Αγιος Δημήτριος, ‘Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Άγιος Νικόλας, Παλατιανή, Ίλιον.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 500 εκατ. ευρώ, ενώ η χρηματοδότηση του είναι προγραμματισμένο να καλυφθεί με τη συγχρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Στο έργο περιλαμβάνεται επίσης και η κατά 20.000 τ.μ. επέκταση του αμαξοστασίου «Ελαιώνα» με συντήρηση του τροχαίου υλικού.
Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε πέντε χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.
Η δημοπράτηση όπως έγινε και στη Γραμμή 4 θα έχει δύο φάσεις: θα ξεκινήσει με την εκδήλωση ενδιαφέροντος, στη συνέχεια θα περάσει στη Β’ φάση για τις τεχνικές προσφορές και στη συνέχεια την υποβολή των οικονομικών προσφορών από όπου θα προκύψει τελικά και ο ανάδοχος.
Προαστιακός Δυτικής Αττικής, Γραμμή 4, Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω
Για αλλαγή της Δυτικής Αττικής και για έναρξη μεγάλων έργων στο Λεκανοπέδιο έπειτα από πολλά χρόνια κάνει λόγο επί τη ευκαιρία ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Σε ό,τι αφορά τη Δυτική Αττική, επισημαίνει ότι έρχονται διαγωνισμοί για τρία μεγάλα έργα που «θα αναβαθμίσουν σημαντικά την ζωή των πολιτών στην ευρύτερη περιοχή».
«Μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα βάλουμε μπροστά ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο: τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής. Θα βγει στον “αέρα” ο διαγωνισμός για το έργο αυτό, ύψους 125 εκ. ευρώ, με χρηματοδότηση εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα πηγαίνει από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα», επισημαίνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Και συνεχίζει: «Το δεύτερο έργο, που θα προχωρήσει μέσα στο 2022 και “κουμπώνει” με τη Γραμμή 4 του Μετρό, η οποία ήδη έχει αρχίσει να κατασκευάζεται, έχει να κάνει με την επέκταση του Μετρό στο Ίλιον. Ένα έργο που θα ξεκινήσει από την Ανθούπολη, θα περάσει από τον ‘Αγιο Νικόλαο, θα περάσει από την Παλατιανή και θα καταλήξει στο Ίλιον.
«Στην τελική ευθεία μπαίνει και ένα ακόμη έργο, το οποίο συζητείται πολλές δεκαετίες και θα δημοπρατηθεί το επόμενο διάστημα: η λεγόμενη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω. Ένα έργο, που θα φτάσει μέχρι την παλιά Εθνική Οδό και θα έχουμε τρεις ανισόπεδους κόμβους, στο Σχιστό, στα Ναυπηγεία και στο Σκαραμαγκά, αποσυμφορώντας αρκετά όλη αυτή την περιοχή», καταλήγει ο κ. Καραμανλής.