Το 2024 είναι ιστορία. Μία χρονιά όπου σημειώθηκαν σημαντικές συμφωνίες αθλητικού μάρκετινγκ παγκοσμίως, από συμφωνίες χορηγίας έως αγορές συλλόγων.
Ένας από τους πιο δυνατούς παίκτες στο αθλητικό μάρκετινγκ το 2024 ήταν η Σαουδική Αραβία, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε σχετική της ανάλυση η εξειδικευμένη ιστοσελίδα της Αργεντινής marketingregistrado.
Αρκετά funds και εταιρείες σε αυτή τη χώρα επένδυσαν πολλά χρήματα σε χορηγίες, με αποκορύφωμα την επιβεβαίωση της ανάθεσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2034 στη χώρα.
Το Arab PIF (Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων) συμφώνησε με το ATP Tennis Tour και μια από τις μεγάλες εταιρείες της χώρας, όπως η Aramco, συνεργάστηκε με την Concacaf, σκεπτόμενος το Παγκόσμιο Κύπελλο 2026, το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων του 2025, καθώς και το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών του 2027.
Τέλος, η Σαουδική Αραβία υπέγραψε επίσης συμφωνίες με το UFC και το WTA.
Όσον αφορά τον κόσμο του ποδοσφαίρου, μια από τις σημαντικές συμφωνίες ήταν αυτή της γερμανικής ομοσπονδίας ποδοσφαίρου (DFB), με τη Nike, μετά τη λήξη του συμβολαίου της με την -γερμανική-Adidas, μία συνεργασία που κράτησε για περισσότερα από 40 χρόνια.
Η εθνική Γερμανίας θα αρχίσει να φοράει Nike από το 2027 έως το 2034, σε συμβόλαιο αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Η Nike είχε επίσης έντονη εμπλοκή με την Μπαρτσελόνα, αφού ανανέωσε το συμβόλαιό της μέχρι το 2038 και συμφώνησε σε ένα ποσό ρεκόρ άνω του 1,7 δισ. ευρώ συνολικά.
Η Nike ανανέωσε επίσης τη συμφωνία της με την ποδοσφαιρική ομοσπονδία της Βραζιλίας.
Στην Αργεντινή, ειδικά στο ποδόσφαιρο και δύο χρόνια αφότου η Εθνική Αργεντινής κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα, η AFA έγινε η ομοσπονδία με τις περισσότερες χορηγικές συμφωνίες στον κόσμο. Το 2024 υπέγραψε συμφωνίες με μάρκες όπως: EA Sports, Spotify, Guardians of the Ball, IMG Sports, και αρκετές άλλες ειδικά από την ασιατική αγορά όπως OKVIP, Prestige One Developments, και Xiaomi. Όσον αφορά τους συλλόγους, αρκετοί ήταν αυτοί που φέτος άλλαξαν χορηγούς.
Πολλές αλλαγές έγιναν και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Τον Απρίλιο, η Liberty Media, ο διοργανωτής της F1, συμφώνησε να αγοράσει το MotoGP. Μήνες αργότερα, η F1 επιβεβαίωσε την άφιξη μιας νέας ομάδας, της General Motors με την Cadillac. Η νέα ομάδα θα μπει το 2026, όταν ο αγώνας μηχανοκίνητου αθλητισμού θα αρχίσει να έχει 11 ομάδες και 22 οδηγούς. Η εταιρεία έπρεπε να πληρώσει περίπου 450 εκατομμύρια δολάρια για να μπει στην F1.
Η υψηλότερη κατηγορία μηχανοκίνητου αθλητισμού υπέγραψε σημαντικές συμφωνίες φέτος, μεταξύ άλλων: LVMH, Lego, Hot Wheels, Nestle, American Express, Duracell, μεταξύ άλλων.
Η ομάδα Sauber F1, που θα γίνει Audi τα επόμενα χρόνια, έλαβε επένδυση από το ταμείο του Κατάρ.
Σε επίπεδο μέσων, το Netflix ήταν αναμφίβολα αυτό που είχε ένα αποκαλυπτικό 2024 όσον αφορά τη μεγάλη επένδυσή του σε αθλητικές μεταδόσεις. Τον Μάιο, υπέγραψε τριετές συμβόλαιο με το NFL για να μεταδώσει τουλάχιστον ένα παιχνίδι ζωντανά την περίοδο των Χριστουγέννων. Επίσης μετέδωσε ζωντανά τον αγώνα μεταξύ του Μάικ Τάισον και του Τζέικ Πολ.
Επιπλέον, τις τελευταίες εβδομάδες υπέγραψε συμφωνία με τη FIFA για τη ζωντανή μετάδοση των Παγκοσμίων Κυπέλλων Γυναικών του 2027 και του 2031 στις ΗΠΑ και το Πουέρτο Ρίκο.
Επιστρέφοντας στον κόσμο του ποδοσφαίρου, στην Ιταλία η Ίντερ άλλαξε πηγαίνοντας από κινεζικά σε αμερικανικά χέρια. Στα μέσα της χρονιάς, το fund Oaktree ανέλαβε τον σύλλογο αφού το ταμείο Suning αθέτησε πληρωμές για συνολικά 395 εκατομμύρια ευρώ. Η πρωταθλήτρια Ιταλίας έγινε ο έβδομος ιταλικός σύλλογος που είχε Αμερικανούς ιδιοκτήτες.
Η Premier League υπέγραψε μια σημαντική συμφωνία με την Guinness τον Ιούνιο, αντικαθιστώντας την Budweiser σε μια συμφωνία 66 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο αγγλικό ποδόσφαιρο, οι στοιχηματικές εταιρείες κυριάρχησαν στη χορηγία, με 11 ομάδες από τις 20 να έχουν κύριους χορηγούς από διαδικτυακές εταιρειες στοιχήματος.
Επιπλέον, ειδικά στο τέλος της χρονιάς, η αναζήτηση της FIFA για χορηγούς για το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων του 2025 είχε αντίκρισμα, καταφέρνοντας να προσθέσει ένα μέσο για τη μετάδοσή του, το DAZN, καθώς και αρκετούς χορηγούς, συμπεριλαμβανομένης της Hisense και AB InBev.
Στην Ευρώπη, το Champions League υπέγραψε μια σημαντική συμφωνία με την Bet365 ως την πρώτη του συμφωνία με εταιρεία στοιχημάτων.
Η UEFA ανακοίνωσε επίσης τον Σεπτέμβριο μια 6ετή συμφωνία με την Qatar Airways ως επίσημη αεροπορική εταιρεία του Champions League έναντι 500 εκατ. ευρώ
Μια άλλη εταιρεία που επένδυσε πολλά στον αθλητισμό ήταν η Red Bull. Το ενεργειακό ποτό έγινε επίσημος χορηγός του Australian Open, αγόρασε μετοχές σε ιαπωνικό σύλλογο, συνεργάστηκε με τη Φούλαμ, τη Γουέστ Χαμ, την Έβερτον Νιούκαστλ και το Τορίνο, αγόρασε μετοχές στη Λιντς και έγινε κύριος χορηγός της, ενώ συνεργάστηκε με την LMVH για την εξαγορά της Παρί FC.