Οφειλές ΕΦΚΑ: Πότε γίνεται η παραγραφή τους

0

 

 

Τις τελευταίες ημέρες έχουμε πολλά ερωτήματα από μέλη του ΕΕΑ σχετικά με τη δυνατότητα παραγραφής οφειλών στον ΕΦΚΑ. Επί της ουσίας πρόκειται για την ενεργοποίηση διάταξης νόμου άρθρο 6 του ν.4997/2022, 43/2022 εγκύκλιος e-ΕΦΚΑ, Γεν. έγγραφο 75110/14-2-2023 η οποία προβλέπει ότι μειώνεται σε 10 χρόνια (από 20 που ίσχυε παλαιότερα) ο χρόνος που έχει στη διάθεσή του ο Φορέας προκειμένου να βεβαιώσει και να εισπράξει απαιτήσεις από ασφαλιστικές εισφορές που δεν καταβλήθηκαν.

Η διάταξη αυτή καλλιέργησε την εντύπωση ότι χρέη που δημιουργήθηκαν προ 10ετίας μπορούν άμεσα να παραγραφούν έτσι ώστε ο ελεύθερος επαγγελματίας να απαλλαγεί από το αναλογούν οικονομικό βάρος.

Εν τοις πράγμασι όμως το πεδίο εφαρμογής της συγκεκριμένης διάταξης παραμένει ασαφές, κυρίως γιατί αφήνετε στον ΕΦΚΑ να διευκρινίσει αν το χρέος μπορεί να διαγραφεί, αλλά σε όποια περίπτωση η παραγραφή συνδέεται με τη συναίνεση από την μεριά του ασφαλισμένου σε απώλεια ασφαλιστικού βίου.

 

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΕ 4 ΒΗΜΑΤΑ

Α) Για τους μη μισθωτούς ασφαλισμένους (οφειλές τ. ΟΑΕΕ, τ. ΟΓΑ, τ. ΤΣΜΕΔΕ κλπ):

-Ο έλεγχος της παραγραφής πραγματοποιείται μόνο κατόπιν αιτήσεως του ασφαλισμένου

-Ο ασφαλισμένος παρέχει τη συγκατάθεσή του για την αποποίηση του χρόνου ασφάλισης που αντιστοιχεί στην παραγεγραμμένη οφειλή

-Η αίτηση υποβάλλεται στην κατά τόπο αρμόδια Τοπική Διεύθυνση e-ΕΦΚΑ όπου και εξετάζονται

-Για την υποβολή της σχετικής αίτησης, ο ασφαλισμένος μπορεί να εξυπηρετηθεί με ηλεκτρονικό ραντεβού

-Το ραντεβού υποβάλλεται μέσω της εθνικής δικτυακής πύλης (gov.gr) ή του δικτυακού τόπου της υπηρεσίας www.efka.gov.gr/rv, εισέρχεται στην πλατφόρμα, αφού προηγουμένως αυθεντικοποιηθεί με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων taxisnet. Στη συνέχεια επιλέγει το υποκατάστημα και το τμήμα που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί και κλείνει αυτόματα το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού που επιθυμεί.

Β) Για οφειλές εργοδοτών από απασχόληση μισθωτών (οφειλές τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ):

-Οι ενδιαφερόμενοι απευθύνονται κλείνοντας ηλεκτρονικό ραντεβού www.efka.gov.gr/rv, στις κατά τόπον αρμόδιες Τοπικές Διευθύνσεις e-ΕΦΚΑ

-Όταν πρόκειται για χορήγηση Αποδεικτικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου οι ενδιαφερόμενοι απευθύνονται στις αρμόδιες υπηρεσίες ΚΕΑΟ.

Πηγή: Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ