Η κυβέρνηση θέλει να «ζυγίσει» όσο το δυνατό καλύτερα τις εξελίξεις στο μέτωπο των διεθνών τιμών των καυσίμων και ιδίως στο πετρέλαιο κίνησης, πριν λάβει αποφάσεις για ενδεχόμενη νέα παρέμβαση.
Υπ’ αυτό το πρίσμα, η αναμενόμενη επαναφορά της επιδότησης κατά 15 λεπτά το λίτρο στην λιανική τιμή του πετρελαίου κίνησης ενδέχεται να μην εφαρμοστεί από την 1η Νοεμβρίου όπως ήταν το πιθανότερο την περασμένη εβδομάδα αλλά να πάει χρονικά πίσω ή και να μείνει στο συρτάρι αν οι διεθνείς τιμές του μαύρου χρυσού υποχωρήσουν ουσιαστικά στο μεσοδιάστημα.
Οι διακυμάνσεις των τιμών στις διεθνείς αγορές είναι μεγάλες. Ενδεικτικό είναι ότι η τιμή του μπρεντ ξεκίνησε χθες κοντά στα 91 δολάρια το βαρέλι για να εκτιναχθεί έως και τα 94,5 δολάρια το απόγευμα και να επιστρέψει σε καθοδικό κανάλι στη συνέχεια.
Τις τιμές πιέζουν τα στοιχεία που δείχνουν πως η ύφεση σηκώνει κεφάλι στην ευρωζώνη και την παγκόσμια οικονομία. Αντίστροφα, οι τιμές τροφοδοτούνται από τις εκτιμήσεις για διαταραχές στην αγορά όσο πλησιάζει η ώρα του πλαφόν από τους G7 και του ευρωπαϊκού εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο την ώρα που τα αποθέματα ντίζελ συρρικνώνονται καθώς η ζήτηση έχει αυξηθεί και ο ΟΠΕΚ + προετοιμάζεται να εφαρμόσει την απόφαση μείωσης της ημερήσιας παραγωγής κατά 2 εκατ. βαρέλια από τον Νοέμβριο.
Στην εσωτερική αγορά , σε μέσα επίπεδα η μέση τιμή του ντίζελ στα 2,143 ευρώ το λίτρο συνεχίζει να ξεπερνά την αντίστοιχη μέση τιμή της βενζίνης (2,028 ευρώ) ενώ σταθεροποιητικά κινείται η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στα 1,406 ευρώ ανά λίτρο σε πανελλαδική κλίμακα.
Για το πετρέλαιο θέρμανσης, ήδη από τις 14 Οκτωβρίου εφαρμόζεται η κρατική επιδότηση των 25 λεπτών (μαζί με το ΦΠΑ) ανά λίτρο στην αντλία η οποία συμπληρώνεται από πρόσθετες εκπτώσεις από την πλευρά των διυλιστηρίων και των εταιρειών εμπορίας τουλάχιστον έως το τέλος του μήνα.