Κρίσιμα συμπεράσματα για τα αίτια και τους υπεύθυνους του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη περιλαμβάνουν τα πορίσματα των δικαστικών πραγματογνωμόνων, που παραδόθηκαν ήδη στις ανακριτικές αρχές.
Οι δύο δικαστικοί πραγματογνώμονες, εξειδικευμένοι μηχανολόγοι που ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, Απόστολο Τζαμαλή, για να διερευνήσουν τα αίτια και τις ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα, ολοκλήρωσαν σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» το έργο τους και παρέδωσαν ήδη στην ανάκριση πολυσέλιδα πορίσματα.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από δικαστικές πηγές, στα πορίσματα περιλαμβάνονται εξαιρετικά σημαντικά και κρίσιμα στοιχεία που φωτίζουν τα αίτια και τις ευθύνες για το δυστύχημα στα Τέμπη. Ενδεικτικό των συμπερασμάτων των πραγματογνωμόνων είναι η εκτίμηση δικαστικών πηγών, ότι «δίνουν μεγάλη ώθηση στις ανακριτικές ενέργειες» και ήδη μελετώνται από τις αρμόδιες ανακριτικές και εισαγγελικές Αρχές που έχουν αναλάβει το βαρύ έργο απόδοσης ευθυνών για το πολύνεκρο δυστύχημα.
Παράλληλα, οι ανακριτικές αρχές είναι έτοιμες, σύμφωνα με πληροφορίες, να προχωρήσουν άμεσα –ίσως και σήμερα– σε νέες ποινικές διώξεις εις βάρος υπηρεσιακών παραγόντων του ΟΣΕ. Πρωτίστως εναντίον του επιθεωρητή της κυκλοφορίας, ο οποίος έβαλε στη μοιραία βάρδια μόνο του έναν άπειρο και παντελώς ακατάλληλο, όπως αποδείχθηκε, σταθμάρχη. Ο σταθμάρχης της Λάρισας, του οποίου οι συνομιλίες που δημοσιοποιήθηκαν προκάλεσαν σοκ στην κοινή γνώμη, εμφανίζεται όχι μόνον να διαπράττει θανάσιμα λάθη αλλά και να επιχειρεί, ακόμα και μία ώρα από τα τραγικά γεγονότα, να παραπλανήσει τους αρμόδιους στην Αθήνα που ζητούν επιμόνως εξηγήσεις για τη λανθασμένη πορεία του τρένου.
Η διαδικασία απόδοσης ευθυνών σε αυτή τη φάση, πρωτίστως για εκείνους που τοποθέτησαν τον σταθμάρχη μόνο του στις νυχτερινές βάρδιες για πέντε ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ολοκληρωθεί, και είναι θέμα χρόνου η άσκηση των διώξεων.
Εκτός όμως από τον επιθεωρητή που αναμένεται να βρεθεί άμεσα στο επίκεντρο ποινικών εμπλοκών, οι έρευνες ήδη έχουν προχωρήσει για άσκηση ποινικών διώξεων και στον σταθμάρχη της προηγούμενης βάρδιας, αν κριθεί ότι ενώ είχε υποχρέωση να μείνει στο πόστο του ώς τις 11 το βράδυ, αδικαιολόγητα έφυγε νωρίτερα.
Την ίδια ώρα, δικαστικές πηγές ανέφεραν ότι οι έρευνες δεν περιορίζονται μόνον στους άμεσα εμπλεκόμενους εργαζομένους και υπεύθυνους του ΟΣΕ, αλλά θα φθάσουν έως την επιλογή και αξιολόγηση του επικίνδυνου, όπως αποδείχθηκε, σταθμάρχη καθώς και σε άλλες πτυχές ευθυνών σε κεντρικό επίπεδο του Οργανισμού.
Οι τηλεφωνικές κλήσεις
Την ίδια ώρα, δικαστικές πηγές ανέφεραν στην «Κ» ότι προσώρας δεν έχουν προκύψει στοιχεία από τα οποία να διαφαίνεται ότι ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας αντιλήφθηκε την επικίνδυνη πορεία του τρένου και μίλησε στο ραδιοτηλέφωνο ή προσπάθησε να μιλήσει με τον σταθμάρχη της Λάρισας για να ζητήσει διευκρινίσεις.Από την κατάσχεση του τηλεφώνου του σταθμάρχη και τον έλεγχο που διενεργούν ήδη οι ανακριτικές αρχές στα τηλέφωνα εμπλεκομένων προσώπων, ωστόσο, αναμένεται να διευκρινιστεί αν ισχύουν οι πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας και κάνουν λόγο για κινήσεις της τελευταίας στιγμής από τον μηχανοδηγό προκειμένου να ενημερωθεί για την επιλογή της γραμμής καθόδου.
Εφέτες ανακριτές
Την Παρασκευή η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας θα συγκληθεί για να επιλεγούν οι δύο εφέτες ανακριτές που θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες, όπως αποφάσισε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολό τους με εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου.
ΠΗΓΗ: kathimerini.gr