Στο φως της δημοσιότητας ήρθαν ηχητικά ντοκουμέντα με τους διαλόγους του σταθμάρχη της Λάρισας με τους μηχανοδηγούς της αμαξοστοιχίας Intercity 62 και τον κλειδούχο, προτού συμβεί το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο σταθμάρχης της Λάρισας, θα προσαχθεί σήμερα Πέμπτη (2/3) στον ανακριτή. Ο ίδιος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες, ενώ φέρεται ότι παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του.
Η κατάθεση του σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος συνελήφθη από την πρώτη στιγμή της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη, ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ της Τετάρτης (1/3). Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο ίδιος ενώ το πρωί είχε αναφέρει ότι ακολούθησε το πρωτόκολλο, το μεσημέρι άρχισε να αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα της κατάστασης και ζήτησε δικηγόρο. Έτσι, στη συνέχεια της κατάθεσής του, ανασκεύασε και αναγνώρισε ότι «ίσως έχω κάνει κάποιο λάθος χειρισμό».
Μάλιστα, όπως εξήγησε στους αξιωματικούς της Τροχαίας Λάρισας: «Λόγω της προηγούμενης βλάβης που υπήρξε στον Παλαιοφάρσαλο είχα φόρτο εργασίας». Ουσιαστικά, εκεί ολοκληρώθηκε η παραδοχή του σταθμάρχη για το λάθος του, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, το «κλειδί» για να γυρίσουν οι ράγες, δεν είχε μετακινηθεί καν από τη θέση του.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για περίπου 12 λεπτά τα δύο τρένα ήταν σε πορεία σύγκρουσης και ο μηχανοδηγός δεν είχε καμία ενημέρωση από τον σταθμάρχη.
Ο διάλογος του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό έχει ως εξής:
Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου, έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Ακολούθως υπήρξε και νέα επικοινωνία μεταξύ του σταθμάρχη και υπαλλήλου του σιδηροδρομικού σταθμού:
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;
Σταθμάρχης: Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.
Πηγή: cnn.gr