Θετικά σε αξία στο 1,3%, έκλεισε το 2021 το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών).
Σύμφωνα με τα στοιχεία γνωστής εταιρείας όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που παρουσίασε θετική τάση της τάξεως του 1,6%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και στα προϊόντα οικιακής χρήσης σημείωσαν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία κατά 1,7% και 2,4% αντίστοιχα.
Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση
Το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφάνισε την πιο θετική, διψήφια τάση στο 14,9%. Αντίστοιχα, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα αναπτύχθηκαν οριακά θετικά με 0,3%.
Άνοδος για τα hypermarkets
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2.500τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν και το 2021 να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του 8,1% στις πωλήσεις τους. Σε ρυθμό ανάπτυξης, αρκετά πιο συγκρατημένο, ακολούθησαν οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ., στο 1,5%.
Γεωγραφικές διαφορές
Αναφορικά με τις γεωγραφικές περιοχές, παρουσίασαν θετικές τάσεις -με πιο υψηλή αυτή της Πελοποννήσου στο 4,5% -με εξαίρεση την Αττική, η οποία κινήθηκε πτωτικά στο 0,4%.
Σε επίπεδο κατηγοριών, στα τρόφιμα και ποτά, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσίασαν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι, ενώ επίσης πολύ υψηλά ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, κατηγορίες όπως τα φυτικά ροφήματα (20,9%), καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά (16,5%).
Προσωπική υγιεινή και περιποίηση
Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, οι δύο κατηγορίες που σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις στις πωλήσεις τους το 2021 είναι τα αντισηπτικά (37,9%) καθώς και τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών (17,7%), γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στην εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το 2020. Επίσης, έντονα αρνητική ήταν η τάση των καθαριστικών σπιτιού (13,9%), καθώς και της κατηγορίας των χλωρινών (12,6%).