Νέα ηλεκτροκίνητα και υδρογονοκίνητα τρένα φέρνει στην Ελλάδα η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας.
Το νομοσχέδιο που αφορά στην Κύρωση της Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Μεταφορές-Μεταφορικές Υπηρεσίες Επιβατών και Φορτίου Ανώνυμη Σιδηροδρομική Εταιρεία» (ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.) για την ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών» περιέχει όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα με την επενδυτική δραστηριότητα της εταιρείας.
Η σύμβαση αφορά περίοδο 10 + 5 έτη με ημερομηνία έναρξης την 1η Ιανουαρίου 2022 και λήξης την 31η 12 2036, ενώ παρατείνεται για άλλα 5 έτη εφόσον ο πάροχος έχει υλοποιήσει το σύνολο του επενδυτικού πλάνου που έχει συμφωνηθεί.
Σύμφωνα με τη σύμβαση το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλει στον πάροχο έως 50 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ ως ετήσια αποζημίωση, δηλαδή 750 εκ. ευρώ σε βάθος 15ετίας. Όπως επισημαίνει το Υπουργείο Μεταφορών, το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αποζημίωσης, θα επιστρέφεται στο δημόσιο για την ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Υδρονογονό και ηλεκτροκίνηση
Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα της Hellenic Train, αυτή έχει συνολικό ύψος 163,5 εκατ. ευρώ και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τη μίσθωση 10 νέων υδρογονοκίνητων τρένων, με τον χρονικό ορίζοντα της ολοκλήρωσης της εν λόγω επένδυσης να φτάνει τις 31/12/2027.
Επιπροσθέτως, η σύμβαση προβλέπει τη μίσθωση 10 νέων ηλεκτροκίνητων τρένων (επίσης μέχρι τις 31/12/2027), αλλά και αναβάθμιση 15 μισθωμένων τρένων (31/12/2029).
Μάλιστα σχετικά με τα νέα τρένα υδρογόνου αλλά και τα ηλεκτροκίνητα τρένα, η εταιρεία θα πληρώσει το 40% της αξίας των εν λόγω τρένων, τα οποία θα αγοράσει η ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία θα καλύψει το υπόλοιπο 60% από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.