Απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ και τον αρμόδιο τομεάρχη, Νίκο Παππά, δίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας πως τα ίδια τα έγγραφα του ΟΣΕ, που παρουσίασε η Κουμουνδούρου, είναι αυτά που την διαψεύδουν.
«Οι πολίτες απαιτούν αλήθειες και σαφείς απαντήσεις για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Η προσπάθεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης να το εργαλειοποιήσει πολιτικά, με τις δηλώσεις του αρμόδιου τομεάρχη, αντιβαίνει στην πολύ σαφή ελληνική γλώσσα και στην πραγματικότητα», αναφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε ανακοίνωσή του, με την οποία απαντά στη δήλωση του αρμόδιο τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά σχετικά με το σύστημα τηλεδιοίκησης στην Λάρισα.
Το υπουργείο σημειώνει πως ο ισχυρισμός του ΣΥΡΙΖΑ, «αντιβαίνει στην ελληνική γλώσσα διότι, σύμφωνα με το κατατεθέν υπ’ αριθμ. 9055036/23.12.2022 έγγραφο του ΟΣΕ, που αφορά ειδικά το κρίσιμο τμήμα εξόδου από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη, ‘οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με χρήση κομβίων αφετηρίας-στόχου’.
»Δηλαδή, θα πρέπει να γίνεται αυτόματη χάραξη της διαδρομής στον τοπικό πίνακα τηλεδιοίκησης, χωρίς τη χρήση φωτοσημάτων (όπως αναφέρεται στο έγγραφο) και όχι με χειροκίνητη χάραξη.
»Η χειροκίνητη παρέμβαση με κλειδί (μανιβέλα) γίνεται μόνο όταν δεν λειτουργεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης», τονίζει το υπουργείο Μεταφορών, διαβάζοντας τα έγγραφα που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΣΥΡΙΖΑ, δια του κ. Παππά, τα οποία – όπως υποστηρίζει η Κουνμουνδούρου – διαψεύδουν τον Γιώργο Γεραπετρίτη, ο οποίος δήλωσε στη Βουλή πως το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε τη μοιραία νύχτα του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
«Το σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργεί πλήρως»
Και προσθέτει: «Αντιβαίνει, επιπλέον, στην πραγματικότητα, διότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργεί πλήρως, όπως προκύπτει από το κατατεθέν στη Βουλή από 01.11.2022 πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής της ΕΡΓΟΣΕ.
»Και για να μην μένει καμία απορία, ενημερώνουμε ότι την κρίσιμη μέρα του δυστυχήματος, τα δρομολόγια από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη συντελέστηκαν με αυτόματη χάραξη.
»Το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με τον τρόπο αυτό ήταν περί ώρα 22.20, λίγο πριν το δυστύχημα, και ακολούθησε μετά το δυστύχημα δοκιμαστική χάραξη περί ώρα 01.00, που επιβεβαίωσε την ορθή λειτουργία του πίνακα.
»Προς τούτο, βρίσκεται στη διάθεση των ανακριτικών αρχών σχετική ανάλυση κινήσεων, όπως αυτές έχουν καταγραφεί από το αυτόματο σύστημα που διαθέτει ο τοπικός πίνακας».
Για την… μανιβέλα
Τέλος, το υπουργείο Μεταφορών σημειώνει στην ανακοίνωσή του πως «όσον αφορά τη χρήση μανιβέλας σε μεμονωμένες αλλαγές, αυτή γίνεται αποκλειστικά και μόνο όταν ο πίνακας σηματοδότησης έχει απωλέσει τον έλεγχο χειρισμού αλλαγής, κάτι το οποίο δεν συνέβη την επίμαχη νύχτα, όπως φαίνεται και από τις καταγραφές».
«Με θέματα τα οποία είναι εύλογα μεγάλης κοινωνικής ευαισθησίας οφείλουμε όλοι να είμαστε φειδωλοί και προσεκτικοί, χωρίς κραυγές και ανοίκειους χαρακτηρισμούς», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Και υπογραμμίζεται πως «δυστυχώς, η προχειρότητα και ανευθυνότητα του ΣΥΡΙΖΑ περισσεύει. Το υπουργείο θα συνεχίσει την υπεύθυνη και τεκμηριωμένη ενημέρωση του κοινού».
Πηγή: in.gr