Στη Δικαιοσύνη οδηγείται μία από τις σοβαρότερες υποθέσεις διεθνούς διακίνησης ναρκωτικών των τελευταίων ετών, μετά τον εντοπισμό πλοίου ελληνικών συμφερόντων που μετέφερε τεράστια ποσότητα κοκαΐνης από τη Λατινική Αμερική προς την Ευρώπη.
Στο σκάφος επέβαιναν πέντε μέλη πληρώματος – τέσσερις Έλληνες και ένας Βούλγαρος – οι οποίοι συνελήφθησαν. Παράλληλα, στο ελληνικό έδαφος πραγματοποιήθηκε ευρείας κλίμακας αστυνομική επιχείρηση, κατά την οποία συνελήφθησαν ακόμη πέντε άτομα σε Κατερίνη, Θήβα και Αθήνα.
Ανάμεσα στους συλληφθέντες βρίσκεται και το πρόσωπο που οι Αρχές αποκαλούν «Έλληνα Εσκομπάρ», γνωστό εδώ και δεκαετίες στις διωκτικές υπηρεσίες. Θεωρείται ο βασικός οργανωτής της εγκληματικής οργάνωσης και φέρεται να είναι ο ιδιοκτήτης του πλοίου. Η σύλληψή του πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της μετακίνησής του από τη Νέα Μηχανιώνα προς τους Νέους Πόρους. Σήμερα, οι πέντε συλληφθέντες στην Ελλάδα αναμένεται να οδηγηθούν ενώπιον της Εισαγγελίας Πειραιά.
Το ταξίδι του πλοίου και το φορτίο
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, το πλοίο απέπλευσε από τη Νέα Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης και κατευθύνθηκε προς τις ακτές της Λατινικής Αμερικής, όπου και φορτώθηκε με μεγάλες ποσότητες κοκαΐνης. Ο τελικός προορισμός εκφόρτωσης στην Ευρώπη παραμένει άγνωστος, με τις ελληνικές Αρχές να συνεχίζουν τις έρευνες για να διαπιστώσουν πού επρόκειτο να καταλήξει το φορτίο.
Το αλιευτικό έχει πλέον αγκυροβολήσει στο λιμάνι της Μαρτινίκας, υπό γαλλική δικαιοδοσία, όπου συνεχίζεται η αναλυτική καταμέτρηση των ναρκωτικών. Μέχρι στιγμής έχουν εντοπιστεί περισσότερα από τέσσερα τόνους κοκαΐνης, ποσότητα που αποδίδει στην υπόθεση διεθνείς διαστάσεις.
Το παρελθόν του φερόμενου «εγκεφάλου»
Ο άνθρωπος που φέρεται να βρίσκεται στο κέντρο της υπόθεσης είναι γνώριμος όχι μόνο των ελληνικών, αλλά και των διεθνών Αρχών. Για περισσότερα από τριάντα χρόνια βρισκόταν στο μικροσκόπιο αμερικανικών υπηρεσιών, μέχρι τη σύλληψή του το 2004, όταν συγκεντρώθηκαν κρίσιμα στοιχεία που οδήγησαν στην καταδίκη του.
Ήδη πριν από εκείνη τη σύλληψη, στη Στουτγκάρδη, είχε συνδεθεί με υπόθεση μεταφοράς 5,5 τόνων κοκαΐνης μέσω του πλοίου Africa 1. Από τα τέλη της δεκαετίας του ’80 έως τις αρχές του 2000, οι ελληνικές Αρχές λάμβαναν επανειλημμένα πληροφορίες από τις ΗΠΑ για τη δράση του, που περιλάμβανε – σύμφωνα με τα στοιχεία – ακόμη και εμπλοκή σε μεταφορές όπλων προς αντάρτικες οργανώσεις της Κεντρικής Αμερικής, με αντάλλαγμα ναρκωτικά. Μετά την ανεξαρτητοποίησή του, φέρεται να είχε αναλάβει τη διακίνηση κοκαΐνης προς μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια, όπως η Αμβέρσα, μέσω ενδιάμεσων σταθμών στην Αφρική.
Η έρευνα συνεχίζεται, με τις Αρχές να εξετάζουν το πλήρες εύρος του δικτύου και τις διεθνείς διασυνδέσεις της οργάνωσης.

