Από την 1η Δεκεμβρίου 2024, η διακίνηση συγκεκριμένων αγαθών θα γίνεται αποκλειστικά με ψηφιακό δελτίο αποστολής. Οι τομείς που επηρεάζονται περιλαμβάνουν τα καύσιμα, τα φαρμακευτικά προϊόντα, τα ιατρικά αναλώσιμα, τα οικοδομικά υλικά και το ελαιόλαδο. Η ΑΑΔΕ θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη δραστηριότητα 155.415 επιχειρήσεων, ενισχύοντας την πάταξη της φοροδιαφυγής μέσω της ψηφιακής διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια.
Δύο Φάσεις Υλοποίησης
Πρώτη Φάση (Από 1 Δεκεμβρίου 2024):
- Υποχρεωτική εφαρμογή για επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 200.000 ευρώ.
- Υποχρεωτική για όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς των καυσίμων, φαρμάκων, ιατρικών αναλώσιμων, οικοδομικών υλικών, και του ελαιολάδου.
- Ψηφιακή έκδοση παραστατικών και διαβίβαση δεδομένων στην πλατφόρμα myDATA.
Δεύτερη Φάση (Από 1 Απριλίου 2025):
- Επέκταση υποχρεώσεων σε όλες τις επιχειρήσεις.
- Ψηφιακή παρακολούθηση φορτώσεων, παραλαβή παραστατικών με QR Code, και έλεγχος ποσοτικής και ποιοτικής διακίνησης.
Ψηφιακό Πελατολόγιο
Το ψηφιακό πελατολόγιο θα αντικαταστήσει τα παλιά, χειρόγραφα βιβλία που τηρούνταν μέχρι το 2012. Θα παρέχει τη δυνατότητα σύγκρισης του αριθμού πελατών με τις εκδιδόμενες αποδείξεις μέσω του myDATA. Το μέτρο θα εφαρμοστεί αρχικά σε κλάδους όπως συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ, ενοικίασης οχημάτων, και σταδιακά θα επεκταθεί σε άλλους κλάδους όπως η διοργάνωση εκδηλώσεων.
Η μεταρρύθμιση αυτή έχει στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας και τη μείωση της φοροδιαφυγής, με τη συνδρομή σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων.