Με χρονοδιάγραμμα παράδοσης έως το καλοκαίρι αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία οι νέοι σταθμοί της Γραμμής 3 του μετρό, η οποία θα είναι και η μεγαλύτερη σε μήκος στην Αθήνα. Σε συνδυασμό με τις επεκτάσεις της Γραμμής 4, η οποία υπολογίζεται για αργότερα, θα αλλάξουν τα δεδομένα των μετακινήσεων για τους Αθηναίους.
Η Γραμμή 3
Στις 6 Ιουλίου του 2020 δόθηκαν σε λειτουργία οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά, «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», με τους οποίους αναβαθμίστηκε η καθημερινότητα της ευρύτερης περιοχής. Σε εκκρεμότητα βρίσκονται, πλέον, οι τρεις νέοι σταθμοί σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, με την έναρξη λειτουργίας του να τοποθετείται χρονικά μέσα στο ερχόμενο Καλοκαίρι.
Σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν γίνει, όταν το έργο ολοκληρωθεί και τεθούν οι τρεις τελευταίοι σταθμοί σε λειτουργία προβλέπεται να αυξηθεί η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 ημερησίως. Η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Παράλληλα, η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά έως το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα διαρκεί περίπου 50 λεπτά.
Η Γραμμή 4
Το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει τη Γραμμή 4 του Μετρό. Στη συγκεκριμένη εντάσσονται οι σταθμοί Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ., περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και θα αποτελείται από τα παρακάτω πέντε τμήματα:
Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)