Σε φάση ωρίμανσης είναι και επίσημα το μεγάλο έργο υποδομής για την Σήραγγα Ηλιούπολης και την ανισοπεδοποίηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης που θα καταφέρει να συνδέσει τον Καρέα με το Ελληνικό σε δέκα λεπτά . Από την μια έχουμε τις μελέτες της Lamda Development που έχει αναλάβει για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και από την άλλη τις μελέτες του σχήματος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ μέσω της Πρότυπης Πρότασης που έχει κατατεθεί.
Οι δύο αυτές μελέτες αν και ανεξάρτητες μεταξύ τους, ουσιαστικά βοηθούν στην ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου. Οι μελέτες της Lamda θα φτάσουν μέχρι το επίπεδο της εκπόνησης της περιβαλλοντικής μελέτης, δηλαδή ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση της μελετητικής προετοιμασίας του έργου. Από την αλλή η μελέτη της Σήραγγας Ηλιούπολης από το σχήμα των τριών, είναι σύμφωνα με πληροφορίες, πολύ προχωρημένη και πολύ καλά προετοιμασμένη (όπως και οι άλλες μελέτες για τις επεκτάσεις προς Ραφήνα-Λαύριο).
Η προτεραιοποίηση του project της Σήραγγας Ηλιούπολης ως επέκταση της Αττικής Οδού σε συνδυασμό με την ανισοπεδοποίηση της Λ.Βουλιαγμένης μέχρι το ύψος του Ελληνικού, θα βοηθήσει στην βελτίωση του κυκλοφοριακού κορεσμού που παρατηρείται τόσο στην Λεωφόρο Καρέα, όσο και στην Λ.Βουλιαγμένης, ειδικά τις ώρες αιχμής.
Γιατί είναι σημαντική η Σήραγγα Ηλιούπολης
Πρώτον, ολοκληρώνεται σε μεγάλο βαθμό ο “ελεύθερος” δακτύλιος στο μητροπολιτικό συγκρότημα της Αθήνας. Με τον Κηφισό, την Αττική Οδό, τη Σήραγγα Ηλιούπολης και την ανισόπεδη Λ.Βουλιαγμένης, η Αθήνα θα έχει ένα δίκτυο ελεύθερων από φανάρια αξόνων που θα εξυπηρετεί τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις τόσο βορρά-νότου όσο και ανατολής-δύσης. Με λίγα λόγια θα μπορεί κάποιος σε λίγα λεπτά να μετακινείται γρήγορα από τη μία περιοχή στην άλλη ακόμα και αν η απόσταση εντός αστικού ιστού θεωρείται μακρινή.
Δεύτερον, επιτυγχάνεται η γρήγορη σύνδεση των νοτίων προαστίων με τα Μεσόγεια και φυσικά με το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Σήμερα για να μετακινηθεί κάποιος για παράδειγμα από τον Άλιμο μέχρι το Αεροδρόμιο χρειάζεται σε φυσιολογικές κυκλοφοριακές συνθήκες 45-50 λεπτά δια μέσω της Βάρης-Κορωπίου. Με την Σήραγγα Ηλιούπολης θα μειωθεί ο χρόνος κατά σχεδόν 15-20 λεπτά ενώ θα ανακουφιστεί κυκλοφοριακά και ο άξονας της Βάρης-Κορωπίου.
Τρίτον, θα υπάρχει πολύ γρηγορότερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού, δεδομένου των προβλέψεων για δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά. Με τη Σήραγγα Ηλιούπολης, η σύνδεση Καρέα με το Ελληνικό εκτιμάται ότι θα διανύεται σε 10 λεπτά. Αν φανταστούμε ότι σήμερα η Λ.Βουλιαγμένης είναι ιδιαίτερα κορεσμένη για αρκετές ώρες την ημέρα, με την λειτουργία του Ελληνικού το 2026, ο άξονας πρακτικά θα κοκκινήσει από την κίνηση. Με την ανισοπεδοποίηση της Λ.Βουλιαγμένης και την βοήθεια του Μετρό και του Τραμ η πρόσβαση στο χώρο της επένδυσης του Ελληνικού εκτιμάται ότι θα είναι πιο εύκολη.