26.8 C
Athens
Πέμπτη, 29 Μαΐου, 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

    48ωρη απεργία των ταξί στην Αττική – Κλιμάκωση από το ΣΑΤΑ με σειρά αιτημάτων προς την κυβέρνηση

    Σε απεργιακό κλοιό από Τετάρτη έως Παρασκευή οι μετακινήσεις – Κορυφώνεται η αντιπαράθεση με το υπουργείο Μεταφορών – Αναλυτικά οι διεκδικήσεις του κλάδου

    Σε 48ωρη απεργία προχωρούν από τις 06:00 το πρωί της Τετάρτης έως τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί της Αττικής, μετά από απόφαση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ). Η κινητοποίηση αφορά το σύνολο των μελών του Συνδικάτου και αναμένεται να προκαλέσει σημαντικές δυσχέρειες στις μετακινήσεις στο Λεκανοπέδιο.

    Το ΣΑΤΑ δηλώνει πως οδηγήθηκε στην απόφαση για απεργία εξαιτίας της –όπως καταγγέλλει– «επίμονης άρνησης του αρμόδιου υφυπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, να συνομιλήσει απευθείας με το προεδρείο του Συνδικάτου». Αντ’ αυτού, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «ο κ. Κυρανάκης επιλέγει να συνομιλεί μόνο με συνδικαλιστές που δεν θέτουν ενοχλητικά ερωτήματα».

    Παράλληλα, το προεδρείο του ΣΑΤΑ απέστειλε στις 20 Μαΐου ανοιχτή επιστολή στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, με την οποία ζητείται άμεση συνάντηση για την εξεύρεση λύσεων στα μείζονα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο των Ε.Δ.Χ. (Ταξί).

    Αιτήματα αιχμής: Ηλεκτροκίνηση, φορολογική πολιτική, πειρατεία και κόμιστρο

    Στο πολυσέλιδο υπόμνημά του, το ΣΑΤΑ παραθέτει σειρά αιτημάτων, με κυριότερα:

    • Άρση της υποχρεωτικής ταξινόμησης μόνο ηλεκτρικών οχημάτων ταξί από 1/1/2026, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για παράλογη απαίτηση που δεν συμβαδίζει με την πραγματικότητα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών και τις οικονομικές τους δυνατότητες.

    • Κατάργηση ή μείωση του ΦΠΑ στην αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου, καθώς και επιδοτούμενη τιμή καυσίμου ή μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) για τους αυτοκινητιστές.

    • Αύξηση του κομίστρου, στη βάση της αύξησης του κατώτατου μισθού, ώστε να καλυφθούν τα ολοένα αυξανόμενα λειτουργικά έξοδα.

    • Κατάργηση των διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου, με ταυτόχρονη εισαγωγή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.

    • Καθαρές ρυθμίσεις στον διαχωρισμό υπηρεσιών μεταξύ ταξί και Ε.Ι.Χ. με οδηγό, με το Συνδικάτο να επισημαίνει ότι «η αστική μεταφορά είναι αποκλειστικό έργο του ταξί και όχι των ενοικιαζόμενων με οδηγό».

    • Άμεση ρύθμιση και σωστή λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας για τα Ε.Ι.Χ., καθώς και δημιουργία μητρώου ενοικιαζόμενων οχημάτων με οδηγό, με στόχο την αντιμετώπιση της πειρατείας και του αθέμιτου ανταγωνισμού.

    • Επανεξέταση του συστήματος έκδοσης και ανανέωσης των ειδικών αδειών, με στόχο τη ψηφιοποίηση και την πλήρη ενσωμάτωσή τους στην κρατική ψηφιακή πλατφόρμα gov.gr wallet.

    • Αυστηροποίηση των ελέγχων και ποινών για τις περιπτώσεις πειρατείας, που –όπως σημειώνεται– αυξάνονται διαρκώς, εις βάρος των νόμιμων επαγγελματιών.

    Τέλος, το ΣΑΤΑ καταγγέλλει ότι πολλές ψηφιακές εφαρμογές μετακινήσεων (applications), τόσο με ταξί όσο και με ιδιωτικά οχήματα, λειτουργούν χωρίς να αποδίδουν φόρους στην ελληνική οικονομία, αποστέλλοντας τα έσοδά τους στο εξωτερικό.

    «Αγώνας επιβίωσης» εν μέσω ακρίβειας

    «Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια και το δυσβάσταχτο κόστος ζωής που καταπνίγει το εισόδημά μας», αναφέρει στην ανακοίνωσή του το ΣΑΤΑ, τονίζοντας πως οι αυτοκινητιστές δεν ζητούν προνόμια, αλλά ισονομία και επιβίωση.

    Η κινητοποίηση αποτελεί συνέχεια προηγούμενων παρεμβάσεων του Συνδικάτου, οι οποίες μέχρι στιγμής δεν έχουν οδηγήσει σε ουσιαστικό διάλογο ή λύσεις. Το ΣΑΤΑ διαμηνύει πως αν δεν υπάρξει άμεση ανταπόκριση, οι κινητοποιήσεις θα ενταθούν με νέες μορφές δράσης το επόμενο διάστημα.

    Related Articles

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    εισάγετε το σχόλιό σας!
    παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

    - Advertisement -spot_img

    Latest Articles