Αλλάζει η αντικαταβολή στα courier: Χωρίς μετρητά οι πληρωμές στην παράδοση

Ακολουθήστε στην Google το Athnews.gr και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τους Δήμους της Αττικής, την Ελλάδα και τον κόσμοΠροσθέστε το Athnews.gr στη Google (ανοίγει σε νέα καρτέλα)

  Η νέα ρύθμιση προβλέπει υποχρεωτικές ηλεκτρονικές συναλλαγές ανεξαρτήτως ποσού – Πρόστιμο διπλάσιο της αξίας για τις εταιρείες που θα δέχονται μετρητά

Σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται οι πληρωμές κατά την παράδοση δεμάτων από εταιρείες courier φέρνει ρύθμιση που περιλαμβάνεται σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Η διάταξη προβλέπει ότι για τις παραδόσεις αγαθών από εταιρείες ταχυμεταφορών η πληρωμή θα πρέπει να πραγματοποιείται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό μέσο, ανεξάρτητα από την αξία της συναλλαγής.

Στην πράξη, εφόσον η ρύθμιση τεθεί σε ισχύ με την προβλεπόμενη μορφή, οι εταιρείες courier δεν θα μπορούν να εισπράττουν μετρητά κατά την παράδοση μιας παραγγελίας.

Τι αλλάζει στην αντικαταβολή

Η αλλαγή δεν σημαίνει απαραίτητα το τέλος της αντικαταβολής ως τρόπου αγοράς. Αλλάζει, όμως, ο τρόπος με τον οποίο θα πραγματοποιείται η πληρωμή κατά την παράδοση.

Ο καταναλωτής θα πρέπει να εξοφλεί ηλεκτρονικά το ποσό, αντί να παραδίδει μετρητά στον διανομέα.

Η υποχρέωση, σύμφωνα με τη ρύθμιση, θα ισχύει ανεξαρτήτως ύψους συναλλαγής, επομένως δεν προβλέπεται κάποιο ελάχιστο ποσό πάνω από το οποίο θα ενεργοποιείται η ηλεκτρονική πληρωμή.

Πρόστιμο στις εταιρείες courier

Ιδιαίτερα αυστηρή είναι η πρόβλεψη για τις εταιρείες ταχυμεταφορών που θα παραβιάζουν τη νέα υποχρέωση.

Σε περίπτωση που εταιρεία courier δεχθεί μετρητά κατά την παράδοση, προβλέπεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της αξίας της συγκεκριμένης συναλλαγής.

Για παράδειγμα, σε συναλλαγή αξίας 100 ευρώ, το ύψος του προστίμου θα αντιστοιχεί σε 200 ευρώ, εφόσον διαπιστωθεί παράβαση.

Θα υπάρξουν εξαιρέσεις

Η εφαρμογή του μέτρου δεν θα ξεκινήσει πριν αποσαφηνιστούν οι περιπτώσεις πολιτών που θα εξαιρεθούν.

Πριν από την έναρξη ισχύος της διάταξης προβλέπεται να εκδοθεί υπουργική απόφαση, μέσω της οποίας θα καθοριστούν οι κατηγορίες φυσικών προσώπων που δεν θα υπάγονται στην υποχρέωση ηλεκτρονικής πληρωμής.

Οι εξαιρέσεις αναμένεται να κινηθούν κατ’ αναλογία με εκείνες που ισχύουν για την υποχρέωση πραγματοποίησης ηλεκτρονικών δαπανών για την κάλυψη του απαιτούμενου ποσού δαπανών.

Μέχρι την έκδοση της σχετικής απόφασης και την ολοκλήρωση της νομοθετικής διαδικασίας, επομένως, οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή του νέου συστήματος δεν έχουν οριστικοποιηθεί.

Ακολουθήστε στην Google το Athnews.gr και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τους Δήμους της Αττικής, την Ελλάδα και τον κόσμοΠροσθέστε το Athnews.gr στη Google (ανοίγει σε νέα καρτέλα)

Related Articles

- Advertisement -spot_img

Latest Articles