Δράσεις και προγράμματα για την ενίσχυση και προώθηση
Ο Δήμος Αθηναίων σχεδιάζει και υλοποιεί αναπτυξιακές και προωθητικές δράσεις για την ενίσχυση της εικόνας της πόλης, έτσι ώστε η Αθήνα να καταστεί ιδανικός προορισμός για κατοίκους, επισκέπτες, επαγγελματίες και επενδυτές.
H προώθηση της καινοτομίας, της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας -με έμφαση στους τομείς του Τουρισμού και του Πολιτισμού- η έξυπνη και βιώσιμη διαχείριση του αστικού περιβάλλοντος της Αθήνας, όπως και η προώθηση της κοινωνικής συνοχής και ένταξης είναι τομείς στους οποίους εστιάζει ο Δήμος μέσα από τα προγράμματά κυρίως της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) και του Κόμβου Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας του Δήμου Αθηναίων, INNOVATHENS.
Η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων υποστηρίζει τις στρατηγικές και επενδυτικές προτεραιότητες του Δήμου, εξασφαλίζοντας τους πόρους χρηματοδότησης μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα. Παράλληλα, συμπράττει με φορείς του ιδιωτικού τομέα προκειμένου να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν από κοινού προγράμματα και έργα που συμβάλλουν στην κοινωνική, επιχειρηματική και αστική ανάπτυξη.
Στόχος των προγραμμάτων είναι η ενίσχυση της οικονομίας των επισκεπτών της πόλης με έργα που αφορούν στην ανάπτυξη της Αθήνας μέσω της αναβάθμισης του δημόσιου χώρου και των υπηρεσιών της για κατοίκους και επισκέπτες, η προβολή και προώθηση της πόλης στο εξωτερικό ως αυτόνομου προορισμού, 12 μήνες τον χρόνο, καθώς και η διαχείριση του προορισμού με την υποδοχή των επισκεπτών και τη δημιουργία ενιαίας εμπειρίας τους.
Οι επενδύσεις και η ενίσχυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Αθήνα, συγκαταλέγονται στις προτεραιότητες της ΕΑΤΑ που μέσα από κίνητρα και επενδυτικές ευκαιρίες επιδιώκει την τόνωση των τοπικών αγορών, αλλά και την ανάδειξη της πόλης σε διεθνή επενδυτικό προορισμό.
Ως Ενδιάμεσος Φορέας Διαχείρισης και μέσω των πόρων που της εκχωρήθηκαν από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική», η ΕΑΤΑ υλοποιεί παρεμβάσεις που αφορούν σε δράσεις αστικής ανάπλασης, προστασίας του περιβάλλοντος, βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, προάσπισης της υγείας, κοινωνικής πρόνοιας και εκπαίδευσης, καθώς και δράσεις πολιτιστικής και τουριστικής ανάπτυξης και στήριξης της επιχειρηματικότητας, με αποδέκτες τους πολίτες, τους επισκέπτες και τους επιχειρηματίες της πόλης της Αθήνας.
Η ΕΑΤΑ εκτελεί επίσης χρέη Τελικού Δικαιούχου ως φορέας πρότασης ή/και υλοποίησης έργων που χρηματοδοτούνται από προγράμματα της ΕΕ (HORIZON, URBACT, INTERREG, DG ECHO, UIA, EASY κ.ά.), για την υλοποίηση του αναπτυξιακού προγράμματος του Δήμου, και την ενισχύει τη διεθνή δικτύωση του Δήμου Αθηναίων μέσα από τη συμμετοχή σε διεθνή δίκτυα.
Στους βασικούς σκοπούς της εταιρείας είναι η ανάδειξη και καθιέρωση της Αθήνας ως κορυφαίου συνεδριακού και τουριστικού προορισμού μέσα από την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Η διαχείριση των δραστηριοτήτων που αφορούν την προώθηση του προορισμού μέσα από B2B κανάλια γίνεται μέσω του This is Athens-Convention and Visitors Bureau (ACVB). Το Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών της Αθήνας αποτελεί την πρώτη εξειδικευμένη τοπική δομή αυτού του είδους που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Στους στόχους του ACVB είναι η ανάδειξη και προώθηση των δυνατοτήτων της Αθήνας ως city-break προορισμού, αναψυχής, καθώς και προορισμού για συνέδρια και εταιρικές συναντήσεις. Για το λόγο αυτό, επενδύει σε δράσεις που ενισχύουν τις υπάρχουσες τουριστικές υποδομές, προβάλλουν μία ενιαία και ανταγωνιστική ταυτότητα για την πόλη και προωθούν τον προορισμό «Αθήνα» στη διεθνή αγορά.
Με το Το This is Athens & Partners, ο Δήμος Αθηναίων συνεργάζεται με μια ομάδα σημαντικών τουριστικών φορέων όπου από κοινού επενδύουν στην ανάπτυξη και προβολή της Αθήνας ως προορισμό για τις διεθνείς αγορές. Η Εταιρία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (EATA) συνεργάζεται σε δράσεις στρατηγικής και προώθησης με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), την Aegean Airlines, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τη Λάμψα Α.Ε., τη Lamda Development και τα Ξενοδοχεία Ιονίων Νήσων.
Η διαδικτυακή πύλη στο thisisathens.org περιλαμβάνει ιστορίες από τοπικούς και διεθνείς δημοσιογράφους, καθώς και πρωτότυπες φωτογραφίες, βίντεο και δύο σειρές podcasts στην αγγλική γλώσσα. Αυτός είναι ο Επίσημος Οδηγός Επισκεπτών του Δήμου Αθηναίων στα αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά. To This is Athens έχει σχεδιαστεί για να προσελκύει επισκέπτες και να προβάλλει σημαντικά αξιοθέατα, μοναδικά αστικά vibes και ένα ημερολόγιο εκδηλώσεων που το επιμελούμεθα με γνώμονα τους επισκέπτες.
Η διαδικτυακή πύλη φιλοξενεί επίσης το This is Athens With a Local, ένα πρόγραμμα που συνδέει τους επισκέπτες με ντόπιους εθελοντές που προσφέρουν δωρεάν περιπάτους στις γειτονιές τους.
Στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων λειτουργεί το INNOVATHENS – ο Κόμβος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Αθηναίων, ενισχύει την επιχειρηματικότητα, ενθαρρύνει το καινοτομικό πνεύμα και προσφέρει ευκαιρίες μόρφωσης και επανεκπαίδευσης σε νέες τεχνολογίες και δεξιότητες.
Το INNOVATHENS Είναι ένας σύγχρονος, ανοιχτός χώρος ενίσχυσης της νέας επιχειρηματικότητας και ανάπτυξης των ψηφιακών δεξιοτήτων. Ένας κόμβος συνάντησης για ανθρώπους με καινοτόμες ιδέες που θέλουν να τις κάνουν επιχείρηση. Ένας ζωντανός οργανισμός, ο οποίος έρχεται να καλύψει τις σύγχρονες και διαρκώς μεταβαλλόμενες γνωστικές ανάγκες ανθρώπων που αναζητούν εργασία σ’ ένα όλο και πιο απαιτητικό εργασιακό περιβάλλον.
Για να επιτευχθούν όλα αυτά, στο Innovathens ενώνουν τις δυνάμεις τους σύμβουλοι επιχειρήσεων, επιχειρηματίες, υποψήφιοι επενδυτές, ακαδημαϊκοί, ερευνητές και εξειδικευμένοι μέντορες, που προσφέρουν τις υπηρεσίες στους με συνέπεια και υψηλό επαγγελματισμό.
Οι ποικίλες μορφές εκπαίδευσης, ενημέρωσης και συμβουλευτικής υποβοήθησης (σειρά σεμιναρίων και workshops, εξειδικευμένες παρουσιάσεις και εκδηλώσεις, εκθέσεις και φεστιβάλ, διαγωνισμοί και hackathons), που προσφέρει το Innovathens δίνουν επίσης την δυνατότητα δικτύωσης και συνεργασιών ανάμεσα σε όλους τους παράγοντες της καινοτομίας και του επιχειρείν.
O Δήμος Αθηναίων πρόσφατα ίδρυσε και το Athens Film Office που φιλοδοξεί να μετατρέψει την Αθήνα σε «Film Friendly City», δηλαδή σε μία πόλη φιλική προς τις διεθνείς κινηματογραφικές, τηλεοπτικές και διαφημιστικές παραγωγές, διευκολύνοντας τις διαδικασίες των γυρισμάτων και προσφέροντας τα κατάλληλα κίνητρα για την προσέλκυση διεθνών παραγωγών.
Με το Athens Digital Lab του Δήμου Αθηναίων, το πρώτο δημοτικό κέντρο τεχνολογικής καινοτομίας, υποστηρίζontai τεχνολογικές ιδέες οι οποίες μετατρέπονται σε προηγμένες λύσεις IoT στην Ελλάδα. Για πρώτη φορά, ένα εργαστήριο καινοτομίας ενός δήμου επικεντρώνεται στις ανάγκες της πόλης, χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες και προτρέπει τους νέους να καινοτομήσουν μαζί με την πόλη τους. Μια μοναδική ευκαιρία δίνεται στους νέους επιχειρηματίες. να πειραματιστούν και να δημιουργήσουν, δίνοντας νέα ώθηση στην πόλη.
Το ADL είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, στην “καρδιά” του ελληνικού οικοσυστήματος που εισάγει και εμφυσεί καινοτομία στις δομές του Δήμου, υποστηρίζει την επιχειρηματικότητα των νέων και δημιουργεί τις προϋποθέσεις που οδηγούν στην ανάπτυξη εργαλείων χάραξης πολιτικής με στόχο την οικονομική ευημερία και ανάπτυξη.
Μία νέα ψηφιακή πλατφόρμα που φιλοδοξεί να αποτελέσει τον πιο δυναμικό εμπορικό οδηγό της Αθήνας, βρίσκεται εδώ και λίγες μέρες στη διάθεση των Αθηναίων και των επισκεπτών της πόλης. Μέσω της νέας πλατφόρμας Athens Shopping, που είναι το αποτέλεσμα της σταθερής συνεργασίας του Δήμου Αθηναίων και του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, κάθε χρήστης θα μπορεί να ανακαλύψει την ποιοτική αγορά της Αθήνας και να βρει οτιδήποτε αναζητά, ανά κατηγορία και ανά περιοχή.
Ο online οδηγός έχει σχεδιαστεί με εύχρηστο τρόπο, προβάλλοντας στις σελίδες του, τις επιχειρήσεις ανά κατηγορία προϊόντων και υπηρεσιών (εστίαση, τρόφιμα, είδη σπιτιού, ηλεκτρικά είδη, κοσμήματα, δώρα, μόδα, βιβλιοπωλεία, πολυκαταστήματα κ.ά), καθώς και ανά περιοχή.
Το επόμενο διάστημα, η πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη και στα αγγλικά, προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τους ξένους επισκέπτες της πόλης.