32.4 C
Athens
Τετάρτη, 18 Ιουνίου, 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

    Διακοπές με προϋπολογισμό και στήριξη της τοπικής αγοράς – Τάσεις και προτιμήσεις των Ελλήνων το 2025

    Μια καθαρή τάση εξοικονόμησης χρημάτων χαρακτηρίζει τις φετινές διακοπές των Ελλήνων, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Η μελέτη, που βασίστηκε σε δείγμα 800 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα τον Ιούνιο του 2025, αποκαλύπτει ότι οι επιλογές διακοπών εστιάζουν πλέον σε πιο οικονομικές λύσεις.

    Το 52% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές αυτό το καλοκαίρι, πιθανά λόγω οικονομικών ή άλλων περιορισμών. Από τους υπόλοιπους, το 48% σχεδιάζει ταξίδια, με το 33% να προγραμματίζει περιορισμένες αποδράσεις και το 14% να ακολουθεί την καθιερωμένη του συνήθεια. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες (38%) αναμένουν να απουσιάσουν από 8 έως 14 ημέρες, ενώ ο μέσος όρος διακοπών φτάνει τις 11,3 ημέρες, επιβεβαιώνοντας την τάση για πιο συγκρατημένες αποδράσεις.

    Στην επιλογή καταλυμάτων, κυριαρχούν οι εξοχικές κατοικίες και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια (31% και 23% αντίστοιχα), με το 21% να επιλέγει ενοικιαζόμενα δωμάτια και μόνο το 7% ξενοδοχεία, κυρίως χωρίς διατροφή. Οι πιο ακριβές επιλογές, όπως τα ξενοδοχεία all inclusive και οι κρουαζιέρες, παρουσιάζουν ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά. Ταυτόχρονα, η πλειονότητα των ταξιδιωτών προτιμά εγχώριους προορισμούς, με το 60% να επιλέγει ηπειρωτική Ελλάδα κοντά στη θάλασσα και το 28% τα νησιά. Μικρότερο μερίδιο συγκεντρώνει η ορεινή ηπειρωτική χώρα (12%) και το εξωτερικό (9%).

    Όσον αφορά τις συνήθειες διατροφής, το 50% των ταξιδιωτών μαγειρεύει συχνά στο κατάλυμά του, ενώ το 62% αγοράζει τρόφιμα από σούπερ μάρκετ ή μίνι μάρκετ και το 71% επισκέπτεται φούρνους και αρτοποιεία. Παράλληλα, πάνω από τους μισούς προτιμούν τοπικά προϊόντα, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Μόνο το 21% δεν μαγειρεύει καθόλου, ενισχύοντας την εικόνα μιας αυξανόμενης διατροφικής αυτάρκειας κατά τις διακοπές.

    Ο μέσος προϋπολογισμός για αγορές κατά τις διακοπές ξεπερνά τα 200 ευρώ, με σημαντική δαπάνη στα τρόφιμα εκτός εστίασης (153 ευρώ). Ταυτόχρονα, το 61% των ερωτηθέντων σκοπεύει να μειώσει τις φετινές αγορές, κυρίως λόγω μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος (68%) και αυξημένου κόστους σε εισιτήρια (32%) και διαμονή (30%). Οι αυξήσεις στο κόστος εστίασης και καυσίμων επηρεάζουν επίσης, ωθώντας σε περιορισμό των μακρινών μετακινήσεων και της κατανάλωσης εκτός σπιτιού.

    Τέλος, η τοπική αγορά διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, με το 60% των καταναλωτών να προμηθεύεται τρόφιμα από φούρνους και αρτοποιεία, και υψηλά ποσοστά να εμφανίζουν οι μεγάλες και μικρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η τοπική αγορά ενισχύεται σε μεγαλύτερο βαθμό το καλοκαίρι, δημιουργώντας ένα καταναλωτικό προφίλ που συνδυάζει οικονομία και στήριξη της εγχώριας παραγωγής.

    Related Articles

    ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

    εισάγετε το σχόλιό σας!
    παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

    - Advertisement -spot_img

    Latest Articles