Έντονη αντίδραση από το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών προκάλεσε η απόφαση των ισραηλινών Αρχών να απαγορεύσουν την είσοδο και να απελάσουν ομάδα Ελλήνων συνδικαλιστών, οι οποίοι ταξίδευαν με τελικό προορισμό τη Ραμάλα της Δυτικής Όχθης, έπειτα από πρόσκληση παλαιστινιακών φορέων.
Το περιστατικό σημειώθηκε κατά την άφιξη των Ελλήνων πολιτών στο Ισραήλ, όπου, σύμφωνα με το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών, τους απαγορεύθηκε η είσοδος στη χώρα και ακολούθησε η απέλασή τους. Οι συνδικαλιστές είχαν προγραμματίσει να μεταβούν στη Ραμάλα για επαφές με εκπροσώπους της παλαιστινιακής πλευράς.
Σε ανακοίνωσή του, το ελληνικό ΥΠΕΞ εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την απόφαση των ισραηλινών Αρχών, επισημαίνοντας ότι οι Έλληνες πολίτες είχαν ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες για την είσοδό τους στη χώρα και είχαν γνωστοποιήσει εγκαίρως τον σκοπό της επίσκεψής τους στις αρμόδιες υπηρεσίες.
Η υπόθεση αποκτά ιδιαίτερη σημασία καθώς συνδέεται με τις μετακινήσεις προς τη Δυτική Όχθη, μια περιοχή όπου τα μέτρα ασφαλείας και οι περιορισμοί πρόσβασης έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια. Η απέλαση των συνδικαλιστών αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο περαιτέρω διπλωματικών επαφών μεταξύ των δύο χωρών.
Παράλληλα, μέλος της ελληνικής αποστολής, που βρέθηκε μεταξύ όσων απελάθηκαν, κατήγγειλε δημόσια την απόφαση των ισραηλινών Αρχών, υποστηρίζοντας ότι η ομάδα επέστρεψε στην Αθήνα με την πρώτη διαθέσιμη πτήση. Η ίδια τόνισε ότι το περιστατικό δεν πρόκειται να επηρεάσει, όπως ανέφερε, τη στάση αλληλεγγύης που εκφράζουν ελληνικά εργατικά σωματεία προς τον παλαιστινιακό λαό.
Το συμβάν έρχεται σε μια περίοδο αυξημένης έντασης στην περιοχή και αναδεικνύει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν διεθνείς αποστολές και αντιπροσωπείες που επιδιώκουν να επισκεφθούν παλαιστινιακά εδάφη μέσω ισραηλινών σημείων εισόδου.


