Η λεωφόρος Κηφισού είναι ο δρόμος όπου σχηματίζονται καθημερινά ορδές οχημάτων καθώς εξυπηρετεί πλήθος συνοικιών της Αθήνας καθώς έχει μήκος 14χλμ και είναι ένας από τους μεγαλύτερους οδικούς άξονες στο λεκανοπέδιο.
Γιαυτό το λόγο άλλωστε, επειδή συνδέει πολλές περιοχές είναι ο δρόμος με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στη χώρα.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, και οι δύο κατευθύνσεις της λεωφόρου Κηφισού «υποδέχονται» καθημερινά κοντά στα 152.000 οχήματα, γεγονός που της προκαλεί… ασφυξία, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται οι μετακινήσεις των οδηγών.
Όπως αναφέρουν οι καιρούς γνωμοδοτήσεις διακεκριμένων Ελλήνων συγκοινωνιολόγων, το πρόβλημα έγκειται σε μια σειρά παραγόντων, καθένας εκ των οποίων έχει μεγάλη υπονομευτική δράση.
Αρχικά, πρόκειται για έναν δρόμο πολύ κοντά στο αστικό κέντρο της Αθήνας, τον οποίο επιλέγουν δεκάδες χιλιάδες για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Παράλληλα, τα αίτια πρέπει να αποδοθούν και στην ιδιομορφία του συγκεκριμένου οδικού άξονα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την παντελή απουσία φωτεινών σηματοδοτών, αλλά και την υψηλή ροή οχημάτων τόσο κατά τις ώρες αιχμής, όσο και πέραν αυτών, κάτι που δεν συμβαίνει -τουλάχιστον στον ίδιο βαθμό – στις υπόλοιπες λεωφόρους του Λεκανοπεδίου.
Παράλληλα, δεν εξυπηρετείται από ένα επαρκές δίκτυο αστικών συγκοινωνιών, το οποίο θα επέτρεπε στους πολίτες να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους στο γκαράζ τους, προσφέροντας… ανάσα στη Λ. Κηφισού.
Το πρόβλημα εντείνεται, επίσης, τόσο από τον υψηλό αριθμό κυκλοφορούντων βαρέων οχημάτων, όπως και τα πολλά ατυχήματα που σημειώνονται σε καθημερινή βάση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μάλιστα, τα οχήματα επείγουσας ανάγκης και οδικής βοήθειας δεν μπορούν να προσεγγίσουν εύκολα τα σημεία των συμβάντων για την απομάκρυνση των ακινητοποιημένων οχημάτων.
Λύση στο παραπάνω προσπαθεί να δώσει η Τροχαία Αττικής, η οποία το τελευταίο στήνει «μπλόκα» στη ΛΕΑ, κόβοντας κλήσεις στους οδηγούς που προσπαθούν να αποφύγουν με μη νομότυπο τρόπο την κίνηση στη Λ. Κηφισού.