Η Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΑ) στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της και αφού έλαβε υπόψη της την απάντηση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην υπ’ αρ. πρωτ. 9082/12.10.2022 επιστολή παροχής στοιχείων της ΕΑ (καθώς την προτεινόμενη διάταξη νόμου την οποία διαβίβασε με την αριθ. πρωτ. 101024/20.10.2022 επιστολή του), και το ισχύον νομικό πλαίσιο, ήτοι τις διατάξεις του Ν. 3959/2011, κατά πλειοψηφία αποφάσισε τη Γνωμοδότηση 40/2022.

Στο κείμενο ολόκληρης της Γνωμοδότησης που ακολουθεί, εκφράζονται μία σειρά από επιφυλάξεις της Επιτροπής σχετικά με τις παράπλευρες επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει το μέτρο κατά την εφαρμογή του, για το σύνολο της αγοράς.

Μάλιστα, ένα από τα βασικά σημεία που εκφράζονται σχετίζεται με το ενδεχόμενο προώθησης από τα σούπερ-μάρκετ προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, κάτι που σημαίνει ότι θα ενταθούν οι πιέσεις τους προς τις επιχειρήσεις – προμηθευτές τους.

Γενικότερα, η Γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού δικαιώνει τις θέσεις που έχει εκφράσει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών για το μέτρο του «καλαθιού της νοικοκυράς». Από την πρώτη στιγμή που δημοσιοποιήθηκε η πρόθεση της κυβέρνησης είχαμε επισημάνει την πιθανότητα της περαιτέρω ενίσχυσης των μεγάλων αλυσίδων σούπερ-μάρκετ, οι οποίες ήδη κατέχουν πάνω από το 85% του τζίρου στα τρόφιμα, την πίεση που μπορεί να δεχθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου ενώ είχαμε τονίσει ότι τα 50 προϊόντα που τελικά θα επιλεγούν, δεν αρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες ενός νοικοκυριού.

Ελπίζουμε και ευχόμαστε τελικά το μέτρο να λειτουργήσει υπέρ των πολιτών που δοκιμάζονται σκληρά εξαιτίας των συνεχών ανατιμήσεων αλλά και να δώσει κάποια πνοή συνολικά στην αγορά και όχι μόνο στη λειτουργία των μεγάλων αλυσίδων σούπερ-μάρκετ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here