Η ηλεκτροκίνηση και οι νέες προκλήσεις στο 5ο συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών

0

Για τις νέες τάσεις στις οδικές μεταφορές στην Ελλάδα, με την ηλεκτροκίνηση να έχει κάνει δυναμική είσοδο και τις προκλήσεις από την άνοδο του μεταφορικού και ενεργειακού κόστους συζήτησαν οι συμμετέχοντες στα πάνελ της 1ης ημέρας του 5ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2022, που πραγματοποιήθηκε 30-31 Μαΐου και 1η Ιουνίου υβριδικά.

Ανάπτυξη δικτύου φορτιστών

Όπως τονίστηκε στο web panel, που συντόνισε η Βάσω Κουτσούμπα, δημοσιογράφος, απαιτείται στοχευμένη στρατηγική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, ενώ εκτιμάται ότι μελλοντικά το κόστος ενός ηλεκτρικού οχήματος θα μειωθεί και, μέσα στα προσεχή 2-3 έτη, θα σημειωθεί αξιοσημείωτη ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών. 

«Το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό»

«Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι ηλεκτρικό», ανέφερε, από την πλευρά του, ο Δημήτρης Πάτσιος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Όπως είπε, στην Ελλάδα συντελείται αλματώδης άνοδος στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς κατά τους πρώτους μήνες του 2022 το μερίδιο των οχημάτων αυτών έφτασε στη χώρα στο 8%. Επεσήμανε ότι το υδρογόνο θα αποτελέσει μια ενδιάμεση διαδικασία αποθήκευσης ενέργειας, αφού εντός των επόμενων 5-10 χρόνων τα εργοστάσια αυτοκινήτου και οι προμηθευτές θα δώσουν λύση στο πρόβλημα της φόρτισης. Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο γενικός διευθυντής του ΣΕΑΑ δήλωσε ότι η Πολιτεία θα πρέπει να μεριμνήσει για την ύπαρξη άμεσων κινήτρων για την προσέλκυση των επαγγελματικών οχημάτων (φορτηγά και λεωφορεία) στην ηλεκτροκίνηση.

Ποικιλία οχημάτων

Τέλος, στο ζήτημα της έρευνας και την τεχνολογίας και κατά πόσο αυτοί οι δύο παράγοντες μπορούν να «απαντήσουν» στις ανησυχίες των χρηστών της ηλεκτροκίνησης, αναφέρθηκε ο Ευάγγελος Καρφόπουλος, ερευνητής ISENSE Group, EΠΙΣΕΥ/ΕΜΠ. Όπως είπε, «όλοι συμφωνούμε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί τη νέα πραγματικότητα», συμπλήρωσε δε, ότι υπάρχει εκθετική και ραγδαία διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο τα τελευταία χρόνια. Αναφερόμενος στην ελληνική αγορά, παρατήρησε ότι τα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων είναι αρκετά και συνεχώς αυξάνονται, ενώ και η αυτονομία τους έχει βελτιωθεί πολύ. Ειδικά στην Ελλάδα, «τα τελευταία 3-4 χρόνια έχει αυξηθεί ο αριθμός και η ποικιλία οχημάτων που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των χρηστών» είπε. Καταλήγοντας, ανέφερε ότι «τα κίνητρα και οι τιμολογιακές πολιτικές που θα υιοθετηθούν θα δώσουν μεγάλη ώθηση τόσο σε ζητήματα αγοράς οχημάτων, όσο και για τους επενδυτές τοποθέτησης δημόσιων φορτιστών, καθώς αυτή τη στιγμή δεν είναι επικερδείς». 

Αλλαγή κουλτούρας

Να αναγνωριστεί ο ισχυρός ρόλος των εμπορευματικών μεταφορών και των logistics στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας ζήτησαν οι συμμετέχοντες του τελευταίου σημερινού web πάνελ του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022. Όλοι συμφώνησαν ότι απαιτείται αλλαγή κουλτούρας, συνεργασίες-συνέργειες, καθώς οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics βρίσκονται σε ένα μεταβατικό στάδιο, ενώ απαιτείται και η συμμετοχή της Πολιτείας με κίνητρα, νομοθετικές ρυθμίΕσεις και εργαλεία ενίσχυσης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ