Ναυτιλία: πιέσεις προς την ΕΕ για μεγαλύτερη σαφήνεια στα καύσιμα

0

Συνεργασία εταιρειών αλυσίδων παραγωγής καυσίμων με ΜΚΟ

Κορυφαίες εταιρείες από όλη την αλυσίδα παραγωγής καυσίμων της Ευρώπης έχουν συνεργαστεί με ΜΚΟ θέτοντας ως κοινό στόχο την άσκηση πίεσης προς τους νομοθέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να παρέχουν τη σαφήνεια και τη βεβαιότητα -απαραίτητες προϋποθέσεις- ώστε να αρχίσουν οι διαδικασίες για μακροπρόθεσμες επενδύσεις στα ανανεώσιμα καύσιμα που απαιτούνται για τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια.

Τα αιτήματα

Σε επιστολή προς το Συμβούλιο, το Κοινοβούλιο και την Επιτροπή της ΕΕ, 47 εταιρείες, που εκπροσωπούν ολόκληρη την αλυσίδα αξίας των πράσινων καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων προμηθευτών, χρηστών και παρόχων ναυτιλιακής τεχνολογίας, ζήτησαν “τη διατήρηση της προτεινόμενης ποσόστωσης 2% των ανανεώσιμων καυσίμων με βιολογική προέλευση με το τελικό κείμενο του FuelEU Maritime και την εφαρμογή του σε όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες”.

Η οδηγία FuelEU Maritime αποτελεί μέρος του συνόλου προτάσεων Fit for 55 για την αναθεώρηση και ενημέρωση της νομοθεσίας της ΕΕ με στόχο τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030.

Οι υπογράφοντες στην κοινή επιστολή, όπως η Danish Shipping, η DFDS, η SeaEurope και το Ινστιτούτο Μεθανόλης ζητούν επίσης από τους νομοθέτες “να εισαγάγουν μεγαλύτερα όρια έντασης GHG και να προωθήσουν τη χρήση ηλεκτρονικών καυσίμων μέσω της χρήσης πολλαπλασιαστή”. Αυτό κρίνεται απαραίτητο διότι, ενώ η συμμόρφωση με τους προτεινόμενους στόχους GHG είναι δυνατή με τη χρήση ορυκτών καυσίμων βραχυπρόθεσμα, η απομάκρυνση των επενδύσεων από τα ορυκτά καύσιμα απαιτεί ένα σαφές σήμα ζήτησης όσον αφορά την επιμέρους ποσόστωση.

Η επιστολή υποστηρίζει ότι μια ειδική, δεσμευτική επιμέρους ποσόστωση για τη θαλάσσια προσφορά και ζήτηση είναι απαραίτητη για να δώσει στους παραγωγούς ηλεκτρονικών καυσίμων και στις ναυτιλιακές εταιρείες την ασφάλεια επενδύσεων και σχεδιασμού που χρειάζονται για να επιτύχουν μια ταχεία αύξηση των ηλεκτρονικών καυσίμων.

“Ο μηχανισμός των επιμέρους ποσοστώσεων υπάρχει στο τρέχον κείμενο της νομοθεσίας FuelEU Maritime που υποβάλλεται ενώπιον του Συμβουλίου και του Κοινοβουλίου και πρέπει να διατηρηθεί εάν η Ευρώπη θέλει να εξασφαλίσει τις επενδύσεις που χρειάζεται στα καθαρά καύσιμα που απαιτούνται για την ενεργειακή μετάβαση”, δήλωσε ο Rafik Ammar. διευθυντής της κυβέρνησης και των δημοσίων υποθέσεων στην Ευρώπη για το Ινστιτούτο Μεθανόλης. “Αν και η επιμέρους ποσόστωση 2% ακούγεται μικρή, έχει τεράστιο δυνητικό αντίκτυπο για τη βιομηχανία που θα χρεωθεί για την παραγωγή μιας σειράς ανανεώσιμων καυσίμων. Αυτοί οι παραγωγοί πρέπει να έχουν βεβαιότητα ότι θα υποστηρίξουν τη διαδικασία απαλλαγής από τον άνθρακα”.

 

Πηγή: capital.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ