Μνημόνιο συνεργασίας Δήμου Αθηναίων-υπουργείου Μεταφορών: Πως θα προχωρήσει το έργο της Γραμμής 4 του μετρό

0

Με μνημόνιο συνεργασίας, μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του δήμου Αθηναίων, της Αττικό Μετρό ΑΕ και της Ανάπλασης Αθήνας ΑΕ, καθορίζονται κοινές δράσεις κατά την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό, με διπλό στόχο τα έργα να επιβαρύνουν στο ελάχιστο την καθημερινότητα των πολιτών και η Αθήνα να μη χάσει ούτε ένα δέντρο, αντίθετα να φυτευτούν ακόμη περισσότερα.

Το μνημόνιο υπεγράφη σήμερα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από τον υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον δήμαρχο Κώστα Μπακογιάννη, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό ΑΕ Νίκο Κουρέτα και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ανάπλασης Αθήνας ΑΕ Χρόνη Ακριτίδη.

 Οι δεσμεύσεις του μνημονίου

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε, ότι με το μνημόνιο συνεργασίας «συμφωνούμε τι πρέπει να κάνει ο καθένας και τι να κάνουμε όλοι μαζί, ώστε η νέα Γραμμή του Μετρό μας, που οι Αθηναίοι την περιμένουν τόσα χρόνια, να κατασκευαστεί:

  • με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα
  • με τη μικρότερη δυνατή όχληση για τους πολίτες
  • με την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση από τα έργα για τις γειτονιές της Αθήνας και την καθημερινότητά τους
  • όχι απλώς χωρίς περιβαλλοντικό κόστος κατά τη διάρκεια των εργασιών, αλλά με σαφές περιβαλλοντικό όφελος, δηλαδή όχι λιγότερα αλλά περισσότερα δέντρα

με απόλυτη προστασία των έργων τέχνης και πολιτισμού που βρίσκονται στους χώρους των εργοταξίων

  • και τελικά, η ολοκλήρωση της Γραμμής 4, να σημαίνει όχι μόνο μια πιο ανθρώπινη Αθήνα, αλλά και μια ακόμα πιο όμορφη Αθήνα».

Τα βασικά στοιχεία του έργου

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ορισμένα βασικά στοιχεία για το έργο της Γραμμής 4. Πρόκειται, είπε, για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που γίνεται στη χώρα μας, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ. «Ένα έργο το οποίο όταν το παρέλαβε η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν όχι απλώς μπλοκαρισμένο επί χρόνια, αλλά έμοιαζε σαν ένας άλυτος γρίφος. Όμως τον λύσαμε. Το ξεμπλοκάραμε. Και σήμερα που μιλάμε, τα έργα Μετρό στην Αθήνα, μετά από τόσα χρόνια, έχουν ήδη πάρει μπρος» τόνισε.

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ανέφερε πως «διερμηνεύοντας τα συναισθήματα της ομάδας του δήμου Αθηναίων, σήμερα έχουμε μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, διότι όλοι μαζί κάνουμε ένα πάρα πολύ μεγάλο και σημαντικό βήμα για την πόλη της Αθήνας.

Το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράψαμε, είναι αντιπροσωπευτικό μιας νέας κουλτούρας και νοοτροπίας που θέλει την τοπική αυτοδιοίκηση και το κεντρικό Κράτος να λειτουργούν συμπληρωματικά, ο καθένας στις αρμοδιότητές του, αλλά συνεργατικά: Από “πάνω προς τα κάτω” για το Κράτος, από “κάτω προς τα πάνω” για τον δήμο Αθηναίων».

 

«Πράσινη» κατεύθυνση

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «το μνημόνιο που υπογράφουμε σήμερα, εξασφαλίζει μεταξύ άλλων όχι μόνο την προστασία και την φροντίδα του δημοσίου χώρου, αλλά πρώτα και κύρια την περιβαλλοντική και πράσινη κατεύθυνση του έργου, αφού το ισοζύγιο πρασίνου – μετά την ολοκλήρωση του έργου – θα είναι θετικό και επιπροσθέτως θα χρηματοδοτηθεί η φύτευση επιπλέον 2.000 δένδρων στη πόλη».

Επίσης, σημείωσε ότι το μνημόνιο αποτελεί προϊόν συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων μετά από μακρά συζήτηση, όπου ξεπεράστηκαν διαφορετικές αντιλήψεις, στοχεύσεις αλλά και γραφειοκρατικά ζητήματα.

Παράλληλα, επισήμανε τον διττό χαρακτήρα των παρεμβάσεων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Από τη μία εκτελούμε έργα μεγάλης συγκοινωνιακής αξίας τόσο για την πόλη της Αθήνας, όσο και σε ολόκληρη τη χώρα και από την άλλη υλοποιούμε έργα που αποτελούν πρότυπες αστικές αναπλάσεις, εκτεταμένες και καινοτόμες, όπως βλέπουμε στις επεκτάσεις της Γραμμής 2, στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, στο Flyover και αλλού».

 

Τι σημαίνει το έργο για την Αθήνα

Πρακτικά, σε 8 χρόνια, όταν πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο, αυτό θα σημαίνει:

  • 340.000 επιβάτες
  • 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στον δρόμο
  • 1.216 μεγαβατώρες εξοικονόμηση ενέργειας
  • 318 τόνοι λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Το πρώτο τμήμα του έργου, του οποίου η κατασκευή έχει ξεκινήσει, έχει μήκος 13 χιλιόμετρα. Από το άλσος Βεΐκου, πάει στην Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και καταλήγει στο Γουδή. Με 15 νέους σταθμούς, σε τέσσερις Δήμους.

Οι 7 από αυτούς τους 15 σταθμούς – αυτοί που είναι στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές – βρίσκονται στον δήμο Αθηναίων.

 

Οι δεσμεύσεις του υπουργείου

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνει, όπως υπογραμμίζει, απέναντι στους Αθηναίους και τις Αθηναίες επτά δεσμεύσεις:

  1. Να δουλέψουμε με ταχύτητα και να συνεργαστούμε χωρίς εγωισμούς και «μπαλάκι ευθυνών». Έτσι πρέπει να γίνονται τα μεγάλα έργα.
  2. Να μην χάσει η Αθήνα ούτε ένα δέντρο. Αντιθέτως να αποκτήσει ακόμα περισσότερα. Συνολικά μιλάμε για πάνω από 1.300 μεταφυτεύσεις και 2.700 νέα δέντρα.
  3. Να είναι τα εργοτάξια όσο γίνεται πιο περιορισμένα τοπικά και αναβαθμισμένα αισθητικά. Κάθε αναγκαία εργασία να ενοχλεί όσο το δυνατόν λιγότερο.
  4. Να υπάρχει πρόνοια για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και έγκαιρη ενημέρωση.
  5. Να προφυλάξουμε με τη μέγιστη προσοχή τα έργα τέχνης και πολιτισμού της πόλης.
  6. Κάθε σταθμός που ολοκληρώνεται, να σημαίνει και ανάπλαση της περιοχής. Με νέο αστικό εξοπλισμό, νέο ηλεκτροφωτισμό, πράσινο. Μια Αθήνα ακόμα πιο όμορφη.
  7. Και τελικά, να παραδώσουμε ένα έργο σύγχρονο, φιλικό προς το περιβάλλον και απόλυτα λειτουργικό, που πραγματικά θα αλλάξει τη ζωή στην πόλη.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ