Τι ισχύει με τον ΦΠΑ σε ροφήματα και υπηρεσίες – Νέα εγκύκλιος της ΑΑΔΕ

Ακολουθήστε στην Google το Athnews.gr και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τους Δήμους της Αττικής, την Ελλάδα και τον κόσμοΠροσθέστε το Athnews.gr στη Google (ανοίγει σε νέα καρτέλα)

Ποιες υπηρεσίες παραμένουν σε καθεστώς μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ.

Παράταση μέχρι 30 Ιουνίου, παίρνει η υπαγωγή προϊόντων και υπηρεσιών, σε μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, σύμφωνα με εγκύκλιο της ΑΑΔΕ. Ο συντελεστής για τα μη αλκοολούχα ποτά, που πωλούνται από τα καφέ, θα είναι 13% αν ο καταναλωτής παίρνει το προϊόν σε πακέτο και 24%, αν το καταναλώνει στο κατάστημα.

Σύμφωνα με τον φοροτεχνικό κ. Μουζάκη, που μίλησε στο Dnews, η συγκεκριμένη ρύθμιση, υπήρχε και πριν, απλά πρόκειται για παράτασή της, σύμφωνα με την εγκύκλιο της ΑΑΔΕ.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο τις ΑΑΔΕ, παρατείνεται μέχρι τις 30 Ιουνίου, η υπαγωγή σε μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, 13% τα προϊόντα :

-Καφές, τσάι, χαμομήλι στην εστίαση. Ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ 13% στη διάθεση καφέ, κακάο, τσαγιού, χαμομηλιού και λοιπών αφεψημάτων εφαρμόζεται έως και την 30η Ιουνίου 2024 ανεξάρτητα εάν αυτά καταναλώνονται επιτοπίως ή παραδίδονται σε «πακέτο».

-Μη αλκοολούχα ποτά, χυμοί, ροφήματα. Από την 1η Ιανουαρίου 2024 στα σερβιριζόμενα αλκοολούχα και μη αλκοολούχα ποτά, χυμούς και ροφήματα εφαρμόζεται ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ 24%.

-Επιτόπιες καταναλώσεις. Από 1η Ιανουαρίου 2024 αλκοολούχα και μη ποτά, χυμοί και ροφήματα που σερβίρονται και καταναλώνονται εντός του καταστήματος επιβαρύνονται με ΦΠΑ 24%.

-Παράδοση «πακέτο». Η παράδοση σε «πακέτο» των αλκοολούχων ποτών επιβαρύνεται με ΦΠΑ 24% ενώ η παράδοση σε «πακέτο» των μη αλκοολούχων ποτών, χυμών, τυποποιημένων και μη και ροφημάτων, υπάγεται στον μειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. 13%. Όπως αναφέρει η ΑΑΔΕ, οι επιχειρήσεις εστίασης θα πρέπει να χρεώνουν διακριτά τα είδη αυτά βάσει του συντελεστή Φ.Π.Α. στον οποίο υπάγονται.

Παρατείνεται επίσης η υπαγωγή σε μειωμένο ΦΠΑ, των παρακάτω υπηρεσιών:

-Μεταφορές: Στη μεταφορά προσώπων και των αποσκευών τους (εισιτήρια σε λεωφορεία, τρένα, αεροπλάνα, πλοία κλπ) ο συντελεστής ΦΠΑ παραμένει μόνιμα στο 13%.

-Ταξί. Στη μεταφορά προσώπων και των αποσκευών τους που πραγματοποιείται με ταξί ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ 13% εφαρμόζεται έως την 30ή Ιουνίου 2024.

-Εισιτήρια σε ζωολογικούς κήπους. Παραμένει μόνιμα στο 13% ο συντελεστής ΦΠΑ.

-Εισιτήρια σε κινηματογράφους. Παραμένει μόνιμα στο 6% ο συντελεστής ΦΠΑ

-Γυμναστήρια – σχολές χορού: Η παροχή υπηρεσιών από γυμναστήρια και από σχολές εκμάθησης χορού υπάγεται μόνιμα στον μειωμένο συντελεστή Φ.Π.Α. 13%

Ακολουθήστε στην Google το Athnews.gr και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τους Δήμους της Αττικής, την Ελλάδα και τον κόσμοΠροσθέστε το Athnews.gr στη Google (ανοίγει σε νέα καρτέλα)

Related Articles

- Advertisement -spot_img

Latest Articles