Τι σχέση έχουν τα βιντεοπαιχνίδια με τις ψυχωτικές εμπειρίες

0

Τα πολλά βιντεοπαιχνίδια μπορούν να οδηγήσουν σε ψυχωτικές εμπειρίες;

Σε μια νέα μελέτη, ερευνητές από το πανεπιστήμιο McGill στον Καναδά παρακολούθησαν 1.226 συμμετέχοντες που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 1998. Έμαθαν ότι όσοι έπαιζαν περισσότερα βιντεοπαιχνίδια και όσοι χρησιμοποιούσαν περισσότερο ηλεκτρονικό υπολογιστή ήταν πιθανό να εμφανίσουν ψύχωση πριν συμπληρώσουν τα 23 τους χρόνια.

Βρέθηκε ότι 5-7% των ενηλίκων είχαν ψύχωση κάποια στιγμή στη ζωή τους με το πρώτο επεισόδιο να συμβαίνει συνήθως στην εφηβεία.

Για να εξακριβωθεί εάν οι συμμετέχοντες είχαν περάσει από περιόδους “καταδιωκτικού ιδεασμού”, περίεργων εμπειριών και ανωμαλιών στην αντίληψη του πραγματικού κόσμου, τους τέθηκε μια σειρά από ερωτήσεις, όπως «Έχετε νιώσει ποτέ σαν να φαίνεται ότι οι άνθρωποι υπονοούν διάφορα για εσάς ή σας λένε πράγματα με διττή σημασία;», «Έχετε νιώσει ποτέ σαν οι σκέψεις στο κεφάλι σας να μην είναι δικές σας;» και “Έχεις ακούσει ποτέ φωνές όταν είσαι μόνος;”

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η υψηλότερη συχνότητα χρήσης βιντεοπαιχνιδιών κατά την εφηβεία συνδέθηκε με 3-7% αύξηση στα ψυχωτικά επεισόδια.

Ωστόσο, ένα σημαντικό μέρος αυτής της συσχέτισης θα μπορούσε να οφείλεται στη συχνή συσχέτιση μεταξύ βιντεοπαιχνιδιών και άλλων μεταβλητών που ενδέχεται να παραμορφώσουν τα αποτελέσματα.

Είναι αξιοσημείωτο ότι στην ηλικία των 12 ετών, η αύξηση των βιντεοπαιχνιδιών συνδέθηκε με αρκετούς δείκτες αντιξοοτήτων, όπως ανεπαρκή οικονομικά του νοικοκυριού και προβλήματα ψυχικής υγείας και διαπροσωπικών σχέσεων. Οι ερευνητές τόνισαν ότι τα υψηλότερα επίπεδα βιντεοπαιχνιδιών σε παιδιά και εφήβους έχουν επίσης συνδεθεί με φτωχότερη κοινωνικοοικονομική θέση, το ανδρικό φύλο και προβλήματα διαπροσωπικής και ψυχικής υγείας.

Σύμφωνα με την μελέτη, τα βιντεοπαιχνίδια βοηθούν τους ανθρώπους να συνδέονται με άλλους και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους πιο επιτυχημένα από παθητικά μέσα, όπως η τηλεόραση. Οι νέοι και οι έφηβοι μπορεί να διαπιστώσουν ότι τα κοινωνικά και ψυχολογικά στοιχεία του παιχνιδιού τους βοηθούν να ξεπεράσουν τα συναισθήματα του κοινωνικού αποκλεισμού και της μοναξιάς.

Από την άλλη πλευρά, δυσκολίες, όπως δύσκολες οικονομικές συνθήκες, προβλήματα ψυχικής υγείας και διαπροσωπικές συγκρούσεις, μπορεί να δυσκολέψουν την ενασχόληση με άλλες δραστηριότητες, γεγονός που θα μπορούσε να κάνει ένα άτομο να προτιμήσει τα βιντεοπαιχνίδια.

Κατά συνέπεια, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι αυτές οι πρόσθετες μεταβλητές θα μπορούσαν να εξηγήσουν τη συσχέτιση που παρατήρησαν μεταξύ ψυχωτικών επεισοδίων και βιντεοπαιχνιδιών.

Επιπλέον, ανακάλυψαν μια συσχέτιση μεταξύ γενικότερης χρήσης υπολογιστή (η οποία αυξάνεται και στη συνέχεια μειώνεται κατά την εφηβεία) και ψυχωτικών συμπτωμάτων, με αποτέλεσμα 4-5% αυξημένη εμφάνιση.

Ψύχωση και ψυχωτικές εμπειρίες

Η ψύχωση (ονομάζεται επίσης «ψυχωτική εμπειρία» ή «ψυχωτικό επεισόδιο») είναι όταν βλέπεις ή κατανοείς τον κόσμο πολύ διαφορετικά από τους γύρω σου. Κάποιος μπορεί να πει ότι “έχασες την επαφή” με την πραγματικότητα.

Οι ψευδαισθήσεις, η αποδιοργανωμένη ομιλία και μοτίβα σκέψης και οι παραισθήσεις είναι οι πιο διαδεδομένες μορφές ψυχωτικών εμπειριών. Στην μελέτη, οι αναφερόμενες ψυχωτικές εμπειρίες περιλαμβάνουν:

παραισθήσεις

αυταπάτες

αποδιοργανωμένη σκέψη

παράνοια και

καταθλιπτικές διαθέσεις

Πηγή : xtypos.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ