Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη νέα υπηρεσία myergani. Σε πιλοτική λειτουργία η ψηφιακή κάρτα

0

Η νέα υπηρεσία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων myergani.gov.gr τέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα σε πιλοτική λειτουργία και αποτελεί το πρώτο βήμα για την υλοποίηση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

«Το myErgani είναι δύναμη στα χέρια του εργαζόμενου. Αποτελεί εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου του, αλλά και των υπερωριών του. Πλέον κάθε εργαζόμενος θα μπορεί να δει ο ίδιος όσα έχει δηλώσει ο εργοδότης του για εκείνον», υπογράμμισε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την παρουσίαση της νέας υπηρεσίας.

Όπως σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης, «στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εφαρμόζουμε ένα ολιστικό σχέδιο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της αγοράς εργασίας με στόχο την αποτελεσματική αντιμετώπιση της «μαύρης» και της υποδηλωμένης εργασίας». Σε αυτό το σχέδιο συμπεριλαμβάνονται τρία βασικά εργαλεία, που δίνουν στην δύναμη στον εργαζόμενο.

Τα εργαλεία για τον εργαζόμενο

Πρώτον, η νέα εφαρμογή myergani.gov.gr, που δίνει τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να έχουν άμεση πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνουν για την απασχόληση τους οι εργοδότες/επιχειρήσεις στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ.

Δεύτερον, η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η οποία προχωρά. Τις προηγούμενες μέρες όλα τα στάδια του διαγωνισμού ολοκληρώθηκαν και ο ανάδοχος πιάνει άμεσα δουλειά, με στόχο η αξιοποίηση του εργαλείου αυτού να ξεκινήσει σε ορισμένους κλάδους μέσα στους ερχόμενους μήνες.

Μέσω της ψηφιακής κάρτας θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο (real time) η καταγραφή της απασχόλησης των εργαζομένων (βασικό ωράριο, υπερωρίες κ.λπ.), κάτι που αποτελεί εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου. Πρόκειται για μια πραγματική επανάσταση που θα αποτρέψει την παραβατικότητα στην αγορά εργασίας, επιβάλλοντας παράλληλα ίσους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.

Τρίτον, η μετεξέλιξη του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ σε Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ με στόχο την απλοποίηση διαδικασιών και δηλώσεων, την ολιστική αντιμετώπιση των εργασιακών και ασφαλιστικών θεμάτων και τη μείωση του διοικητικού βάρους των επιχειρήσεων.

Αναφερόμενος στην νέα υπηρεσία myergani.gov.gr, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τόνισε πως «παρέχει για πρώτη φορά στους εργαζόμενους άμεση, γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνει ο εργοδότης τους. Δίνοντας έτσι στον εργαζόμενο ένα σημαντικό εργαλείο ελέγχου απέναντι στη «μαύρη» και την υποδηλωμένη εργασία». Από τον Φεβρουάριο του 2022, το myergani θα είναι διαθέσιμο και σε mobile app.

Ξεκίνησε η υλοποίηση της ψηφιακής κάρτας

«Η ψηφιακή κάρτα εργασίας – πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ – είναι μία από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις που περιλαμβάνει ο νέος εργασιακός νόμος (4808/2021)», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης. «Αποτελεί ένα πρωτοποριακό έργο σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αξιοποιώντας τις πιο νέες τεχνολογίες, δίνει δύναμη στους εργαζομένους, εξασφαλίζει ότι όλοι παίζουν με τους ίδιους κανόνες και συμβάλλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση της υποδηλωμένης εργασίας, που είναι ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα της αφοράς εργασίας σήμερα», πρόσθεσε.

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αποτελεί ένα από τα πρώτα μεγάλα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης που βρίσκεται σε τόσο προχωρημένο στάδιο υλοποίησης. «Θα ξεκινήσει από μεγάλες επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ωρομέτρησης για τους εργαζόμενους, συνήθως ηλεκτρονικά, και θα επεκταθεί γρήγορα σε όλη την αγορά. Θα ξεκινήσουμε από τράπεζες και σούπερ μάρκετ, αλλά θα προχωρήσουμε σε όλες τις επιχειρήσεις τόσο τις μεγάλες όσο και τις μικρές. Οι εργαζόμενοι στις μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να έχουν μικρότερη προστασία από αυτούς που δουλεύουν στις μεγάλες», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

Ολοκληρώνεται το ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προχωρεί με την αναβάθμιση και μετεξέλιξη του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ σε ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Η υλοποίηση του έργου είναι ήδη σε εξέλιξη από τον περασμένο Ιούνιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022», ανέφερε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και συνέχισε: «Με το πέρασμα στο ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ επιδιώκουμε, μεταξύ των άλλων, τη μείωση του διοικητικού φόρτου για τις επιχειρήσεις, την απλοποίηση διαδικασιών με την κατάργηση των πολλαπλών δηλώσεων, την ψηφιοποίηση διαδικασιών που μέχρι σήμερα πραγματοποιούνται χειρόγραφα κ.ά.».

Τρία στάδια του ψηφιακού μετασχηματισμού

Άμεση διασύνδεση στο myErgani του εργαζόμενου, το οποίο εκτός από τον εργαζόμενο θα βλέπει και η Επιθεώρηση Εργασίας. Ο εργαζόμενος θα παρακολουθεί όλα τα δεδομένα της εργασίας του και θα μπορεί να παρεμβαίνει όπου βλέπει ότι υπάρχουν δεδομένα που δεν συμφωνούν με την εργασία του.

Η μετεξέλιξη του ΕΡΓΑΝΗ Ι σε ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Είναι μία διαδικασία πολύ δύσκολη με κύριους άξονες την απλοποίηση των διαδικασιών και την μείωση της γραφειοκρατίας, την γρήγορη απόδοση της πληροφορίας με πιο διαφανή τρόπο. Θα έχουμε καλύτερα δεδομένα και, παράλληλα, θα έχουμε πλέον και δεδομένα από μορφές απασχόλησης που μέχρι αυτή τη στιγμή δεν εμφανίζονταν αφού το ΕΡΓΑΝΗ Ι είχε στον άξονά του την εξαρτημένη μισθωτή εργασία. Αυτές θα παρακολουθηθούν και θα αντιμετωπιστούν μέσα από την Επιθεώρηση Εργασίας. Η μετεξέλιξη του ΕΡΓΑΝΗ θα είναι ένα εργασιακό taxisnet. Πάνω στην ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ θα στηριχτεί και η κάρτα εργασίας.

Πώς λειτουργεί το myergani.gov.gr

Η αναζήτηση των πληροφοριών στο myergani.gov.gr από τον εργαζόμενο γίνεται μέσα από 3 βασικές επιλογές:

Με την επιλογή «Οι Εργοδότες μου» μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλες τις σχέσεις εργασίας με τους εργοδότες που έχει απασχοληθεί (εφόσον έχουν δηλωθεί στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ). Επίσης μπορεί να δει τα τελευταία καταγεγραμμένα στοιχεία της κάθε εργασιακής σχέσης, όπως έχουν καταχωρηθεί στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ από τις δηλώσεις των υπόχρεων εργοδοτών.

Με την επιλογή «Δηλώσεις» μπορεί να αναζητήσει όλες τις δηλώσεις (έντυπα) που έχουν υποβληθεί στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ από τους εργοδότες του, ταξινομημένες στις παρακάτω κατηγορίες:

– Έναρξη/Λήξη Απασχόλησης

– Μεταβολές Απασχόλησης (υπερωρίες, υπερεργασία, τηλεργασία)

– Άδειες

– Ειδικά Καθεστώτα Απασχόλησης

– Μέτρα COVID-19

– Λοιπά

Με την επιλογή «Πληρωμές Covid-19» έχει πρόσβαση σε όλες τις πληρωμές που έχει λάβει από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο πλαίσιο των μέτρων COVID-19.

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας

Η υλοποίηση του συστήματος έχει ως εξής:

α) Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 θα είναι έτοιμος ο ηλεκτρονικός «εγκέφαλος» της κάρτας εργασίας, δηλαδή το ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο θα υποδέχεται τις πληροφορίες που θα καταχωρούν ψηφιακά τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι εργοδότες. Παράλληλα, καταργείται μια σειρά γραφειοκρατικών διαδικασιών με στόχο τη διευκόλυνση εργαζομένων και επιχειρήσεων.

β) Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022 θα ξεκινήσει η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας με παρακολούθηση της πραγματικής απασχόλησης σε συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας, όπως είναι οι τράπεζες και τα σουπερμάρκετ. Θα ακολουθήσουν γρήγορα και οι άλλες επιχειρήσεις, μεγαλύτερες και μικρότερες.

Η ψηφιακή κάρτα δεν θα είναι απαραίτητα μια κάρτα σε φυσική μορφή όπως αυτές που διαθέτουν ήδη σήμερα πολλές επιχειρήσεις που εφαρμόζουν συστήματα ωρομέτρησης του χρόνου εργασίας. Μπορεί να είναι μια εφαρμογή στο κινητό και ένα πρόγραμμα στους υπολογιστές της επιχείρησης, διασυνδεδεμένα αμφότερα με το ΕΡΓΑΝΗ. Φυσικά τα συστήματα ωρομέτρησης, όπου υπάρχουν, θα διατηρηθούν και θα διασυνδεθούν με το νέο σύστημα, προκειμένου να λειτουργήσουν με ψηφιακό τρόπο.

Σημειώνεται ακόμη ότι:

– Το σύστημα θα διαθέτει απεικόνιση όλων των νόμιμων ορίων υπερωριών, ημερήσιου χρόνου ανάπαυσης κ.λπ. όπως προβλέπονται από τη νομοθεσία ώστε να δημιουργείται ασφάλεια σε εργαζόμενους και εργοδότες.

– Το σύστημα θα διαθέτει «κόφτες», ώστε να εμποδίζονται οι παράτυπες δηλώσεις.

– Θα υπάρχουν προβλέψεις σε τεχνικό επίπεδο για όλες τις ειδικές συνθήκες που καταγράφηκαν κατά τη διαβούλευση, όπως ενδεικτικά εργασίες εκτελούμενες έξω από την έδρα της επιχείρησης, επαγγελματικά ταξίδια, έκτακτη απουσία του εργαζόμενου για προσωπικούς λόγους κ.λπ.

Το ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ

Τα βασικά αντικείμενα που θα καλύψει η εν λόγω δράση είναι τα ακόλουθα:

– Αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας στις διαδικασίες υποβολής στοιχείων από τις επιχειρήσεις με προσανατολισμό στις απαιτούμενες λειτουργίες (process oriented) και όχι με βάση τα έντυπα που ήδη χρησιμοποιούνται

– Βελτίωση / Επέκταση Μηχανισμού Υποβολών

– Μελέτη διάθεσης στοιχείων προετοιμασίας ΑΠΔ

– Διεύρυνση Πεδίου Εφαρμογής για την πληρέστερη χαρτογράφηση της Απασχόλησης στην Αγορά Εργασίας

– Δημιουργία Εργαλειοθήκης Εργοδοτών και Εργαζομένων

– Δημιουργία Διεπαφής Ανοικτών Δεδομένων

– Ευθυγράμμιση με Gov.gr

Η μείωση του διοικητικού φόρτου για τις επιχειρήσεις, η απλοποίηση διαδικασιών με την κατάργηση των πολλαπλών δηλώσεων για το ίδιο αντικείμενο που υποχρεώνονται να υποβάλλουν σήμερα οι εργοδότες, η ψηφιοποίηση διαδικασιών που μέχρι σήμερα πραγματοποιούνται χειρόγραφα όπως η υποβολή εκπρόθεσμων και τροποποιητικών δηλώσεων ΟΑΕΔ και η διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής ώστε να καλύψει επιπλέον κατηγορίες απασχολούμενων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ