Πάνω από 30.000 είναι τα περιστατικά τραπεζικής απάτης που σημειώθηκαν στην Ελλάδα φέτος, ενώ από τα περιστατικά, περίπου τα μισά «σώζονται», σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή γνωστής τράπεζας.
Αναλογική της στροφής στο digital banking η αύξηση των περιπτώσεων απάτης.
Eξαιρετικά περιορισμένη είναι η ζημία στη συναλλακτική δραστηριότητα από τα περιστατικά ψηφιακής απάτης, τα οποία αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά μέσα από τη βελτίωση των τεχνολογιών πρόγνωσης της απάτης και την εκπαίδευση που οι τράπεζες προσφέρουν διαρκώς στους πελάτες τους, τόνισε ο Γιάννης Γραμματικός, Γενικός Διευθυντής Προϊόντων Λιανικής Τραπεζικής γνωστής τράπεζας στο Payments 360ο Conference.
Συμμετέχοντας σε συζήτηση, την οποία συντόνισε η Γενική Γραμματέας της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών κυρία Χαρούλα Απαλαγάκη με θέμα E-payments, Digital, Cybersecurity, ο κ. Γραμματικός σημείωσε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός και οι ηλεκτρονικές πληρωμές «τρέχουν» με γοργό ρυθμόκαι έχει δημιουργηθεί ένας διαφορετικός καταναλωτής που πλέον έχει εκτιμήσει την ευκολία, την καλή εμπειρία και την ασφάλεια της ψηφιακής οικονομίας.
Ψηφιακή τραπεζική
Καθώς η προτίμηση των πελατών στρέφεται στο digital banking, παρατηρείται μια αναλογική αύξηση της ηλεκτρονικής απάτης, η οποία έχει την ιδιομορφία να μην γνωρίζει πατρίδα ή ωράριο, επισήμανε ο Γενικός Διευθυντής Προϊόντων Λιανικής Τραπεζικής γνωστής τράπεζας.
Με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών που υπάρχουν για το πρώτο τετράμηνο του 2022, αναμένονται για το σύνολο της χρονιάς περίπου 30.000 περιστατικά απάτης, με συνολική αξία της τάξης των 175 εκατ. ευρώ.
Από τα περιστατικά, το ήμισυ «σώζεται», είτε πριν την εκδήλωση της συμβάντος ή αμέσως μετά, και με βάση τα υπόλοιπα που συνιστούν απώλεια, είτε για το τραπεζικό σύστημα, είτε τους τους πελάτες, η εκτίμηση είναι ότι η ζημιά στο σύνολο της συναλλακτικής δραστηριότητας αντιστοιχεί στο 0,00108% ή μόλις 1 ευρώ στις 92 χιλ. ευρώ που διακινούνται.
«Αυτό έρχεται να το διαχειριστεί η συνδυαστική δύναμη του παγκοσμίου χρηματοπιστωτικού συστήματος, το οποίο αναπτύσσει και ανταλλάσσει real time γνώση και βέλτιστες πρακτικές, συνεπικουρούμενο από τις αντίστοιχες διωκτικές αρχές αλλά και άλλες εταιρείες εξειδικευμένης γνώσης στο τομέα της ασφάλειας», τόνισε ο κ. Γραμματικός, υπογραμμίζοντας το ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα από πλευράς των χρηστών της ηλεκτρονικής τραπεζικής.
«Όπως στα σπίτια μας, μια ακριβή, θωρακισμένη πόρτα, δεν επιτελεί το σκοπό της αν δεν την κλειδώνουμε, πόσο μάλλον αν αφήνουμε πάνω της τα κλειδιά, έτσι και η πρόσβαση στην ψηφιακή μας τράπεζα δεν είναι ασφαλής, αν δεν είμαστε διπλά και τριπλά προσεκτικοί με το πώς, πότε και πού κάνουμε χρήση των προσωπικών μας κωδίκων πρόσβασης. Η Τράπεζά μας, δεν θα μας ζητήσει ποτέ τους κωδικούς πρόσβασης στην ηλεκτρονική μας τραπεζική, ούτε θα επικοινωνήσει με εμάς με τρόπο που θα μας δημιουργήσει τεχνηέντως ένα άγχος ώστε να αντιδράσουμε βιαστικά, δίνοντάς τα. Στον βαθμό που τηρούμε αυτό τον απλό κανόνα ο Τραπεζικός κόσμος στο Διαδίκτυο είναι καθόλα ασφαλής, τόσο για τα χρήματα μας όσο και για τα προσωπικά μας δεδομένα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γραμματικός.