Ο Δήμος Καισαριανής και η Ελληνική Εταιρεία Αισθητικής, διοργανώνουν μια σειρά καλλιτεχνικών δράσεων στην Μνήμη των 100 χρόνων από την Καταστροφή της Σμύρνης

0

Οι δράσεις συνεχίζονται με το συμφωνικό έργο του Ελευθέριου Καλκάνη «Αριστοτέλη Χαίρειν- τα Πορτραίτα των Προγόνων μας» που έχει παρουσιαστεί στο Ηρώδειο το 2016 στο πλαίσιο του Παγκοσμίου Συνεδρίου Φιλοσοφίας για τα 1500 χρόνια από τον θάνατο του Αριστοτέλη σε οργάνωση της Ελληνικής Φιλοσοφικής Εταιρείας (ΕΦΕ).

Πρωταγωνιστούν οι λυρικές σοπράνο:
Ειρήνη Κώνστα, Νάνσυ Παπακωνσταντίου και Βανέσα Καλκάνη καθώς και ο τενόρος-ηθοποιός Αντούλιο Ρικέττα.

Παρεμβάλλεται εικαστικό δρώμενο από την performer – εικαστικό Ελένη Θεοδωρίδου, ενώ το υποκριτικό κομμάτι υποστηρίζεται από την Τζίνη Γεννηματά. Συμβάλλει η έφηβη άλτο μελοντραμάτικα Λίλα Ρικέττα.

Εκτέλεση μουσικής από κουιντέτο οργάνων υπό την διεύθυνση του συνθέτη. Λιμπρέτι: Γιώργου Σκυλογιάννη, Χ.Λ. Μπόρχες, Ρ.Μ. Ρίλκε

Η ιδέα της μεταμοντέρνας αυτής όπερας, που συνδυάζει κλασικές φόρμες, παραδοσιακά τραγούδια της Ιωνίας και εικαστικά-υποκριτικά δρώμενα, βασίζεται στον ορισμό της Πόλης όπως τον αποδίδει ο Αριστοτέλης και στην παρατήρηση του διακεκριμένου ιστορικού Μαρκ Μαζάουερ στο βιβλίο του Σκοτεινή Ήπειρος, αναφορικά με την συνεχή και επαναλαμβανόμενη τάση του «πολιτισμένου» κόσμου, να συνεχίζει να ισοπεδώνει πόλεις και να διενεργεί «επιστημονικά» γενοκτονίες.

Τα τρία πνεύματα (zeitgeist) της Αρχαιότητας, του Βυζαντίου και του Νεοκλασσικισμού παρατηρούν τα ιστορικά τεκτενόμενα, όμως οι τρεις μοίρες του Πλάτωνα (Κλωθώ- Λάχεσις – Ατροπός) σχεδιάζουν διαφορότροπα. Εν μέσω όλων αυτών ο Άνθρωπος παρουσιάζει πότε το φιλοσοφικό και ρασιοναλιστικό του πρόσωπο, πότε την ταυτότητα του δολοφόνου-κατακτητή και πότε την ψυχή του αυτοθυσιαζόμενου ήρωα.

Ο Θάνατος θέτει το ερώτημα: Γιατί τα όμορφα χωριά όμορφα καίγονται;

Το συμφωνικό έργο θα παρουσιαστεί το Σάββατο 29 Οκτωβρίου στις 20:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Καισαριανής.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ