Ο «χάρτης» των ελληνικών εξαγωγών το 2021

0
  • Οι παραδοσιακές αγορές παραμένουν το «ισχυρό χαρτί» για τα ελληνικά προϊόντα.
  • Προπύργια Ιταλία, Γερμανία και Κύπρος, δυναμική επανεμφάνιση της Τουρκίας.
  • Τα 100 top προϊόντα και τα νέα δεδομένα.

Με τις παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης, οι οποίες αποτελούν διαχρονικά το «ισχυρό χαρτί», να δίνουν τον τόνο και το 2021, οι ελληνικές εξαγωγές κατάφεραν να παρουσιάσουν για ακόμη μία χρονιά ισχυρή ανάπτυξη, πετυχαίνοντας και πάλι νέο ρεκόρ. Πρόκειται για μια άκρως ενθαρρυντική εξέλιξη, η οποία αποτυπώνει την προσπάθεια που καταβάλλει σύσσωμος ο εξαγωγικός κόσμος να μεγαλώσει τη διείσδυσή του στο εξωτερικό. Το επίτευγμα αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία, γιατί κατέστη εφικτό κάτω από αντίξοες συνθήκες που δημιούργησαν στο παγκόσμιο εμπόριο οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν για την ανάσχεση της πανδημίας του κορωνοϊού.

 Αύξηση εξαγωγών

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανάλυση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, οι εξαγωγές κατά το 2021, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, αυξήθηκαν κατά 8,89 δισ. ευρώ ή κατά 29,2% και ανήλθαν σε 39,3 δισ. ευρώ από 30,42 δισ. ευρώ το 2020.

Πιο συγκεκριμένα, το 2021 ξεχωρίζει η άνοδος της Τουρκίας στην 4η θέση, των ΗΠΑ στην 7η θέση και της Ρουμανίας στην 8η θέση της λίστας των σημαντικότερων προορισμών που κατευθύνονται τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό. 

Οι σημαντικοί προορισμοί

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), η Ιταλία εξακολουθεί και κατά το 2021 (για 11η συνεχή χρονιά) να αποτελεί τον σημαντικότερο προορισμό των ελληνικών εξαγωγών ενώ στη δεύτερη θέση παραμένει η Γερμανία, όπως και κατά το 2020. Ακολουθεί η Κύπρος στην ίδια θέση με πέρυσι στη σχετική κατάταξη και μετά η Τουρκία, προς την οποία η αύξηση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων (κατά 53,9%) το 2021 οδήγησε στο να ανέλθει από την 6η στην 4η θέση. Ακολουθούν η Βουλγαρία στην ίδια θέση (5η) με το 2020, η Γαλλία στην 6η θέση από 4η το 2020, οι ΗΠΑ και η Ρουμανία στην 7η και 8η θέση από 9η και 10η αντίστοιχα. Την πρώτη δεκάδα των κυριότερων προορισμών των ελληνικών εξαγωγών συμπληρώνει το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία στην 9η και 10η θέση, υποχωρώντας και οι 2 κατά 2 θέσεις, παρά την αύξηση στις εξαγωγές προς τις χώρες αυτές.

 Πτώση για Κίνα και Αίγυπτο

Αξίζει να σημειωθεί, πως στην πρώτη 30άδα των χωρών-πελατών των ελληνικών προϊόντων για το 2021, υπάρχουν αυξήσεις εξαγωγών προς όλες τις χώρες πλην μόνο 2 χωρών, της Κίνας κατά -16,7% (17η θέση από 11η) και της Αιγύπτου κατά -11,8% (24η θέση από 18η). 

Προϊόντα

Σε επίπεδο προϊοντικών κατηγοριών, θεαματικές επιδόσεις καταγράφουν τα πετρελαιοειδή με πολύ μεγάλη αύξηση εξαγωγών (+67,2%), τα προϊόντα αλουμινίου (μεγάλες αυξήσεις σε επιμέρους κατηγορίες), το βαμβάκι (+72,6%), το σιτάρι (+142,1%), το φυσικό αέριο (+92,5%), το ελαιόλαδο (+12,8%).

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ